برای بسیاری از افراد شاید این پرسش به وجود آید که پابند الکترونیکی زندانیان چیست و چه کاربردهایی دارد؟ شرایط پابند الکترونیکی برای زندانیان چگونه مهیا می شود از چه طریق باید آن را تهیه کنند؟

این پرسش ها از جمله پرسش های اصلی می باشد که بسیاری از افراد در مورد پابندهای الکترونیکی زندانیان دارند. در این مقاله قصد داریم درباره پابند الکترونیکی زندانی و موارد استفاده از آن توضیحاتی به شما دهیم.

چرا از پابند الکترونیکی استفاده می کنند؟

شما باید به خوبی بدانید که به منظور کاهش دادن جمعیت زندانیان و همچنین صرفه جویی کردن در هزینه های زندان از این پابندها استفاده می شود. یکی از سامانه هایی که امروزه مورد استفاده بسیاری از کشورها قرار گرفته و بیشتر کشورهای پیشرفته از آن استفاده می کنند پابندهای الکترونیکی می باشد.

عملکرد پابند الکترونیکی زندانیان شبیه به دستگاه جی پی اس می باشد. در حقیقت در این دستگاه از ردیاب استفاده شده است. زندانی زمانی که این پابند را به همراه داشته باشد همیشه مورد رصد قرار می گیرد. زمانی که دستگاه دچار اختلال شود و یا دستکاری گردد، سریعا به زندانی هشدار داده می شود. در صورتی هم که زندانی به آن بی توجهی نشان دهد این مسئله به دادگاه اعلام می گردد. بسیاری از زندانیان شاید این پرسش برایشان به وجود آید که شرایط استفاده از پابندهای الکترونیکی چیست ؟ در ادامه پاسخ این پرسش را ارائه می دهیم.

موارد استفاده از پایبند الکترونیکی
موارد استفاده از پایبند الکترونیکی

شرایط پابند الکترونیکی زندانیان چیست ؟

طرح نظارتی که در دادگاه های ایران وجود دارد و در سال 1392 مصوبه آن تعیین شده است، شرایط استفاده از پابند الکترونیکی زندانیان را در محدوده و مکان مشخص شده ای مهیا نموده است. به موجب قانون آن دسته از افرادی که از 5 سال حبس شان شروع می شود و مجازات آنها از 18 میلیون است این پابند را استفاده می کنند.

در صورتی که شرایط برای مضمون وجود داشته باشد استفاده از پابند برای او مهیا می گردد. ولی به هر صورت شما باید به خوبی بدانید که تنها دادگاه و شرایطی که در دادگاه به وجود می آید استفاده از پابندها را برای زندانیان مهیا می نماید.

هزینه خریداری پابند الکترونیکی زندانیان بر عهده چه کسی است؟

هزینه ای که برای خریداری پابندهای الکترونیکی وجود دارد بر عهده متهم و یا زندانی می باشد. هزینه آن را به صورت یکجا و یا به صورت ماهانه باید پرداخت کنند که زندانی این هزینه را باید پرداخت نماید.

از آن جایی که امکان دارد زندانی پابند را خراب کند و یا درون آن اشکالی به وجود آورد، از او وثیقه ای گرفته می شود. این وثیقه ارزشی مبنی بر دو میلیون باید داشته باشد که در صورت خرابی دادگاه بتواند هزینه و خسارت آن را دریافت نماید. بعد از اینکه آموزش های لازم را به زندانیان ارائه دهند پابند را به پای او وصل می نمایند. در واقع زندانی باید به خوبی بتواند با پابند کار کند و از خراب کردن آن خودداری نماید.

یکی از مواردی که براید پابند الکترونیکی می توان استفاده کرد ردیاب شخصی است. این وسیله عملکرد مشابهی با موقعیت یاب دارد. شما برای کسب اطلاعات بیش تر درباره ردیاب شخصی می توانید به صفحه خرید ردیاب شخصی مراجعه کنید.

کاربرد پابند الکترونیکی زندانیان چیست؟ چرا زندانیان باید از پابند استفاده کنند؟

استفاده از پابندهای الکترونیکی کاربردهای بسیار زیادی دارد. در درجه اول آن دسته از زندانیانی که جرم های سنگین دارند برای حفاظت باید از این پابندها استفاده نمایند. برخی از دیگر کاربردهای بسیار مهمی که از این پابندها می توانید دریافت کنید و باید به آنها دقت داشته باشید عبارت می باشد از :

کاربردهای پابند الکترونیکی
یک نمونه ردیاب الکترونیکی زندانی

برای دوره مرخصی زندانیان

یکی از آپشن های مهم که زندانیان از آن استفاده می کنند مرخصی رفتن است. آن دسته از زندانیانی که جرم های سبکی دارند می توانند به مرخصی روند. بنابراین برای اینکه زندان از جایگاه زندانیان خیال آسوده داشته باشد پابند الکترونیکی زندانیان را مورد استفاده قرار می دهد. در این صورت زندانی هم با خیال آسوده قادر است به مرخصی خود برسد.

 استفاده از ردیاب در محیط داخلی زندان

بسیاری از مجرمین که به اعدام و یا حبس ابد محکوم می باشند همیشه تب و تاب فرار کردن از زندان را دارند. آنها به مراقبت بیشتری نیاز دارند و به همین دلیل استفاده از پابندهای الکترونیکی برای آن ها توصیه می شود.

این ردیاب ها کمک می کند که زندانیان در هر موقعیتی که هستند توسط زندان قابل ردیابی باشند. این ردیاب ها کوچک ترین مشکلی در راه رفتن افراد ایجاد نمی کند و افراد به راحتی می توانند با آنها راه بروند و به فعالیت های خود رسیدگی نمایند.

کاربرد پابند در دوران مهارت آموزی

دوران مهارت آموزی یکی از دوران های بسیار مهمی می باشد که برای زندانیان متهم به حبس این دوره را در نظر گرفته اند.

در این دوران زندانیان بر اساس قوانینی که زندان دارد به دوره های مهارت آموزی می پردازند. دوره های مهارتی آنها بیرون از زندان می باشد و باید از آنها مراقبت شود. در این دوران بهتر است که پابند الکترونیکی زندانیان برای آنها مورد استفاده قرار دهند.

کاربردهای پابند الکترونیکی
یک نمونه ردیاب الکترونیکی زندانی

سرعت و دقت این ردیاب ها بسیار بالا می باشد و شما می توانید آنها را از مراجعی که فروش آنها را بر عهده دارند خریداری کنید. اولویت دریافت این پابندها بیشتر با زندانیانی است که جرم های سبک تری دارند.

همان‌طور که گفتیم این دستگاه عملکردی مانند ردیاب داشته و موقعیت زندانی را مشخص می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه قیمت ردیاب در سایت نیکان با انواع ردیاب آشنایی پیدا کنید. همچنین می‌توانید در سایت نیکان خرید ردیاب را انجام دهید.