بسیاری از افراد برای حفظ کردن حریم شخصی خود از دستگاه شنود استفاده می کنند. استفاده از این وسیله در بسیاری از موارد منع قانونی دارد و در برخی از موارد هم منعی برای آن وجود ندارد و شما در هر محیطی می توانید بسته به شرایط از این دستگاه استفاده کنید.

روش های زیادی برای پیدا کردن دستگاه های شنود وجود دارد که شما بهتر است به خوبی در مورد این روش ها اطلاعات بیشتری داشته باشید. برخی از بهترین روش هایی را که برای پیدا کردن دستگاه های شنود وجود دارد را در ادامه بیان می کنیم.

از کجا می شود فهمید یک جا دستگاه شنود دارد؟

بسته به نوع شنودی که روی دستگاه شما نصب می شود باید بدانید آن را به نحو مشخص شده ای می توانید پیدا کنید.‌‌

در واقع اینکه شنود روی موبایل نصب می شود و یا اینکه در فضایی آن را قرار می دهند تا صدا را ضبط کند بسیار مهم می باشد. بنابراین شما برای اینکه بتوانید دستگاه شنود را پیدا کنید نیاز است به خوبی مکالمات را بررسی نمایید.

برای پیدا کردن شنود شما روی تلفن بهتر است به خوبی شارژ گوشی تان را همیشه در نظر داشته باشید و چک کنید. جهت پیدا کردن و فهمیدن اینکه یک مکانی هم شنود دارد و یا ندارد باید آن نقاطی را که حساس تر است به خوبی بررسی کنید.

از کجا می شود فهمید یک جا دستگاه شنود دارد؟
یک مدل دستگاه شنود کوچک

برخی از نشانه هایی که وجود دستگاه شنود را نشان می دهد

  1. استفاده از موبایل به عنوان بهترین راه حل برای پیدا کردن دستگاه های شنود می باشد. شما می توانید به آرامی در خانه و یا اداره راه بروید و با گوشی همراه تان صحبت کنید. در صورتی که هر یک از نقاط خانه و اداره نویز روی گوشی تان افتاد باید بدانید که آن نقطه مشکوک به شنود است.
  2. شما همه لوازم برقی خانه را باید از برق بکشید و سپس رادیو را بلندترین موج بگذارید. با نزدیک شدن رادیو به آن نقاطی که شنود دارد صدایش تغییر پیدا می کند. از رادیو برای پیدا کردن دستگاه های شنود که درون ماشین هم قرار گرفته است می توانید استفاده نمایید.
  3. دستگاه های ضد شنود یکی از بهترین روش هایی می باشد که با استفاده از آن می توانید شنود درون ماشین و خانه را پیدا کنید.

البته اگر مطمئن هستید که تحت کنترل هستید از این دستگاه استفاده کنید چون استفاده از این دستگاه ها هزینه زیادی برایتان خواهد داشت.

  1. اگر شما شک دارید محیط خانه و یا ماشین دستگاه شنود دارد باید به خوبی مکان را بگردید. اینکه شما به وجود دستگاه شک پیدا کنید و خانه را بگردید اهمیت بسیار زیادی دارد.
  2. تغییراتی که در سیم کشی ماشین و یا خانه وجود دارد را باید به خوبی مورد بررسی قرار دهید تا از وجود دستگاه های شنود اطمینان حاصل نمایید.

سریع ترین راه برای کشف دستگاه شنود

برخی از مهمترین روش هایی که برای پیدا کردن دستگاه شنود وجود دارد و بسیار ساده می باشد عبارت است از :

1. از دستگاه های پیشرفته استفاده کنید (البته اگر پول و منابع کافی دارید)

شما برای اینکه نسبت به وجود دستگاه های شنود در مکان مورد نظر خود اطمینان خاطر داشته باشید می توانید با استفاده از دستگاه هایی که ویژه می باشند دستگاه های شنود را پیدا کنید. شما این دستگاه ها را به هر محلی که شنود داشته باشد نزدیک کنید می توانید صدای سوت آن را بشنوید و تشخیص دهید که در آن فضا شنود وجود دارد.

2. از نرم افزار های موبایل هم می توانید استفاده کنید

شما می توانید برای پیدا کردن دستگاه های شنود روی موبایل خود نرم افزارهای ویژه ای نصب کنید تا دستگاه ها را پیدا نمایید. اپلیکیشن های زیادی برای راه اندازی و پیدا کردن شنودها وجود دارد و شما بهتر است که این اپلیکیشن ها را به خوبی شناسایی کنید.

3. همه جا را خوب بگردید (به تکنولوژی اعتماد نکنید)

یکی از بهترین روش هایی که شما با استفاده از این روش می توانید شنودها را پیدا کنید گشتن همه جای خانه و یا محیط اداری می باشد. شما باید به خوبی  هر یک از مکان هایی که به نصب شنود حساس است را بگردید تا بتوانید دستگاه را پیدا کنید. این روش یکی از بهترین روش هایی است که افراد حرفه ای به خوبی می توانند مکان هایی که برای شنود مورد استفاده قرار می گیرد را پیدا کنند.

سریع ترین راه کشف دستگاه شنود
چطور می توان دستگاه شنود را پیدا کرد؟

اصلا می شود وجود دستگاه شنود را تشخیص داد؟

بسته به نوع دستگاه شنود که در منزل و یا ماشین شما نصب شده است باید به خوبی بدانید که پیدا کردن آن هم متفاوت است. در صورتی که دستگاه حرفه ای باشد بدون شک تشخیص دادن آن هم دشوارتر می شود. ولی باید بدانید در صورتی که دستگاه ساده تر باشد به راحتی با استفاده از روش هایی که بیان کردیم می توانید آن را پیدا کنید. برای پیدا کردن دستگاه های شنود بهتر است که به خوبی با افراد حرفه ای مشورت کنید. آنها می توانند شما را برای پیدا کردن دستگاه های شنود راهنمایی کنند تا بهترین و حرفه ای ترین نوع آن را پیدا کنید.

چه دستگاه شنودی را نمی شود پیدا کرد؟

آن دسته از دستگاه های شنود امنیتی و اطلاعاتی را که با استفاده از نرم افزارهای متنوع و با کیفیت تولید کرده اند نمی شود پیدا کرد. این نمونه از شنودها را بدون شک شما ندارید و تنها سازمان هایی که برای جاسوسی های مهم خود آنها را درخواست می دهند می توانند مجوز آن را داشته باشند.

در صورتی که برخی از افراد تحت نظارت امنیتی باشند باید با استفاده از این دستگاه ها صحبت های آنها کنترل شود. بنابراین هر فردی به راحتی نمی تواند این دستگاه ها را پیدا کند و باید از دستگاه ها و روش های ویژه ای برای پیدا کردن دستگاه استفاده کنند.

کشف دستگاه شنود در خودرو

امروزه بسیاری از افراد در ماشین خود شاید شنود داشته باشند و ندانند، آنها باید با استفاده از روش های مشخص شده ای دستگاه را بتوانند پیدا کنند. شما می توانید به وسیله رادیو هر یک از انواع دستگاه های شنود در ماشین را به راحتی پیدا کنید. موج رادیو را باید روی بالاترین درجه بگذارید و ماشین را خاموش کرده و رادیو را در ماشین بچرخانید. در صورتی که صدای رادیو تغییر کرد باید بدانید در آن ناحیه امکان دارد یکی از انواع دستگاه های شنود به کار گذاشته باشند. البته که شما با استفاده از گوشی و گشتن ماشین هم می توانید دستگاه را در ماشین پیدا کنید. از آنجایی که ماشین ابعاد کوچک  تری دارد شما به راحتی می توانید درون ماشین را بگردید.

کشف دستگاه شنود در منزل

سیم کشی های منزل را باید به خوبی بررسی کنید تا بدانید در هر بخش خانه دستگاهی را به کار نگذاشته باشند. اینکه در هر یک از بخش های خانه دستگاه وجود نداشته باشد را ابتدا با گشتن می توانید مطمئن شوید.

همین طور شما می توانید با استفاده از نرم افزارهای موبایل به خوبی منزل را بچرخید تا دستگاه های شنود را پیدا کنید. استفاده از رادیو هم به شیوه ای که در متن بالا بیان کردیم برای پیدا کردن  شنود درون خانه به شما کمک می کند. شما می توانید هر یک از انواع دستگاه ها را با بهترین نرم افزارهای موبایلی به راحتی پیدا کنید.

کشف دستگاه شنود در تلفن همراه

در برخی از موارد ممکن است که در گوشی موبایل شما شنود گذاشته باشند. شما می توانید از داغ شدن بیش از اندازه گوشی تان و اینکه سریع شارژ خالی می کند متوجه شوید. در صورتی که صدای شما زمان حرف زدن با گوشی بازگشت می خورد و یا با تاخیر به گوش شنونده می رسد از دیگر مواردی است که نشان دهنده وجود شنود در موبایل می باشد. شما با داغ شدن گوشی و سریع شارژ خالی کردن گوشی می توانید به راحتی متوجه این مسئله شوید.

سریع ترین راه کشف دستگاه شنود
دستگاه شنود ممکن است داخل موبایل مخفی شده باشد

حالا نوبت شماست!!

در این مقاله سعی کردیم مهم ترین راه های پیدا کردن دستگاه شنود را معرفی کنیم. روش دیگری سراغ دارید؟ اگر تجربه یا خاطره ای هم از این موضوع دارید می توانید در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید. تجربیات و نظرات شما باعث می شود کاربران دیگه بتوانند با اطلاعات و تجربه کافی دنبال دستگاه شنود بگردند. تمامی دیدگاه ها خیلی سریع منتشر می شوند و در صورتی که سوالی هم بپرسید کارشناسان ما به آن پاسخ می دهند.

حال که در این مقاله درباره دستگاه شنود صحبت کردیم، خوب است شما را با محصول فوق العاده و کاربردی نیکان جی پی اس آشنا کنیم. ردیاب آهنربایی نظامی یکی از محصولات برتر سایت نیکان است که از دستگاه شنود نیز برای ردیابی استفاده می کند. شما برای خرید ردیاب خودرو آهنربایی می‌توانید از صفحه محصولات سایت نیکان استفاده کنید. همچنین برای اطلاع از قیمت محصولات نیز صفحه قیمت ردیاب سایت نیکان را مشاهده کنید.