بسیاری از افراد در مورد تفاوت ردیاب خودرو با مسیریاب اطلاعاتی ندارند و بر این باور می باشند که هر دو آن‌ها عملکرد مشابهی دارند، در صورتی که ردیاب خودرو و مسیریاب خودرو با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند. مسیریاب یکی از عبارت هایی می باشد که شاید شما آن را زیاد شنیده باشید و یا اینکه اطلاعاتی زیادی در مورد آن داشته باشید ولی شاید تفاوت بین این دو را چندان ندانید، این دو سیستم در برخی از جهات با یکدیگر تفاوت هایی دارند که شما باید برای نصب هر یک از آنها اطلاعاتی داشته باشید تا از این طریق با کارایی آنها هم آشنایی بیشتری داشته باشید. برای اینکه تفاوت ردیاب خودرو با مسیریاب را بهتر متوجه شوید در ادامه برخی از تفاوت هایی را که بین آنها وجود دارد را بیان میکنیم.

معرفی تفاوت ردیاب خودرو با مسیریاب

همانطوری که بیان کردیم تفاوت ردیاب خودرو با مسیریاب زیاد می باشد ولی برخی از افراد در این مورد اطلاعات زیادی ندارند، برخی از این تفاوت ها عبارتند از :

در دید بودن

یکی از مهمترین تفاوت ردیاب خودرو با مسیریاب این است که دستگاه مسیریاب باید در دید باشد و فرد به راحتی بتواند آن را در مقابل خود مشاهده کند. برخی از آنها اندازه بزرگی دارند و برخی دیگر از آنها در اندازه کوچکتری تولید می شوند. ولی ردیاب ماشین در دید نمی باشد و زمانی که شما آن را نصب می کنید تنها خودتان می دانید جای نصب آن کجاست، در این صورت هر فردی که سوار خودروی شما شود نمی توانید آن را مشاهده کنید، این گونه دستگاه ها را در اندازه های بسیار کوچکی می سازند که شما می توانید آن را در زیر داشبورد خود متصل کنید تا کسی متوجه آن نشود.

تفاوت ردیاب خودرو با مسیریاب در مراحل نصب

یکی دیگر از تفاوت ردیاب خودرو با مسیریاب در نصب آنها می باشد. دستگاه های مسیریاب نیازی نیست به خودرو متصل شوند و شما می توانید آنها را همراه خود هم داشته باشید. نیروی تامینی آنها به وسیله برق خودرو و یا باتری می باشد. ولی نصب کردن دستگاه ردیاب در درون خودرو می باشد و انرژی آن به وسیله برق خودرو تامین می گردد، البته برخی از مدل های آنها باتری دارند و باتری آنها به صورت شارژی می باشد. ردیاب خودرو را نمی توانید هر لحظه که مایل بودید از خودرو جدا کنید، بلکه باید آن را درون خودرو جاسازی نمایید.

یکی دیگر از  مهمترین تفاوت ردیاب خودرو با مسیریاب در نصب آنها این است که مسیریاب را خودتان هم می توانید درون خودروی خود جاسازی کنید و برای این کار دچار مشکلی نمی شوید، ولی دستگاه ردیاب را باید فردی متخصص که در این زمینه تخصص دارد برای شما نصب کند. اگر دستگاه ردیاب خودرو را خودتان نصب کنید بدون شک نمی توانید آنها را به درستی نصب نمایید، چرا که نصب کردن آن قوانینی دارد و افراد حرفه ای از آنجایی که تجربه زیادی دارند به خوبی می توانند سریعا آن را برای شما نصب کنند. نصب مسیریاب بسیار آسان است و شما به راحتی می توانید آن را بر روی خودروی خود نصب کنید.

کنترل از راه دور

از جمله دیگر تفاوت ردیاب خودرو با مسیریاب در کنترل کردن خودرو از راه دور می باشد. شما با مسیریاب نمی توانید خودروی خود را از راه دور کنترل کنید، چرا که وظیفه آن تنها پیدا کردن مسیر برای رانندگی شما می باشد و دیگر کاربردی ندارد، ولی یکی از مهمترین مزیت هایی که ردیاب خودرو دارد این است که شما از طریق آن می توانید خودروی خود را از راه دور کنترل کنید. این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد که اگر سارقین خودروی آنها را سرقت کردن به وسیله ردیاب سریعا خودروی خود را نگه دارید و به پلیس اطلاع دهید تا آنها را دستگیر کنند.

شنود داخل ماشین

یکی دیگر از <تفاوت ردیاب خودرو با مسیریابچ در شنود می باشد. دستگاه های مسیریاب توانایی شنود ندارند، ولی یکی از مهمترین ویژگی برخی از ردیاب ها این است که قادر به شنود هستند و صداها را ضبط می کنند.  بسیاری از افرادی که مایل هستند صحبت های درون خودرو خود را شنود کنند می توانند از ردیاب های پیشرفته استفاده کنند. دستگاه شنود به تنهایی در بازار هم وجود دارد ولی امروزه از آنجایی که علم پیشرفت کرده است بر روی برخی از ردیاب ها هم این سیستم را قرار داده اند.

دریافت پیامک

یکی دیگر از تفاوت ردیاب خودرو با مسیریاب که بسیار واضح است و افراد زیادی از آن خبر دارند این است که ردیاب به شما در صورت هرگونه جابجایی خودرو از طریق اس ام اس اطلاع می دهد، ولی دستگاه مسیریاب این ویژگی را ندارد و همانطوری که بیان کردیم تنها وظیفه آن این است که مسیر درست را به شما نشان دهد تا شا مسیر اضافی و غلط را نروید.

 

 بسیاری از کسانی که بر روی خودروی خود ردیاب های پیشرفته ای نصب می کنند در صورتی که برای خودروی آنها جابجایی رخ دهد سریعا اس ام ای و پیام دقیقه به دقیقه آن را دریافت می نمیاد و این ویژگی موجب می شود خودروی آنها هرگز به سرقت نرسد و در صورت دزدیده شدن از آن جلوگیری نمایند. به همین دلیل است که نصاب های ردیاب آنها را در مکانی نصب می کنند که دیده نشود و سارقان متوجه وجود آن نشوند.

همانطوری که بیان کردیم شما با برخی از تفاوت‌های ردیاب و مسیریاب آشنایی لازم را به دست آوردید و به همین دلیل اگر فردی از شما در مورد تفاوت آنها پرسشی داشته باشد به راحتی می توانید به پرسش او پاسخ دهید. امروزه از آنجایی که تعداد سارقین بسیار زیاد شده است، افراد ترجیح می دهند بر روی خودروی خود ردیاب نصب کنند تا همیشه از وضعیت خودروی خود اطلاع داشته باشند. برخی از افراد در مورد تفاوت ردیاب خودرو با مسیریاب اطلاعاتی نداشتند و به همین دلیل تنها از مسیریاب استفاده می کردند ولی با توضیحاتی که بیان کردیم متوجه تفاوت های این دو دستگاه شدید.