همانطور که حتماً می‌دانید، حرفه زنبورداری یکی از دشوارترین مشاغل به حساب می‌آید. فرآیند پرورش زنبورها، نگه‌داری از آنان و فراهم کردن شرایط برای تولید عسل مرغوب با چالش‌های فراوانی برای یک زنبوردار همراه است.

اما یکی از بزرگترین معظلات که آسیب‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد این صنعت وارد آورده، دزدیده شدن کندوهای عسل می‌باشد. خیلی از زنبورداران از این موضوع شکایت می‌کنند، که کندوهایشان دزدیده‌ شده و نتیجه چند ماه و یا حتی چند سال زحمت شبانه‌روزیشان از بین رفته‌است.

خوشبختانه یک راه حل ساده، کاربردی، مقرون به صرفه و تضمینی برای جلوگیری از دزدیده شدن کندوهای عسل وجود دارد؛ و آن چیزی نیست جز خرید ردیاب کندو عسل.

تکنولوژي عصر حاضر وسیله‌ای را برای ما به ارمغان آورده، که مورد استقبال طیف وسیعی از صاحبان کسب‌وکار زنبورداری قرار گرفته‌است. استفاده از ردیاب کندو عسل و قابلیت‌های منحصر به فردش در سراسر جهان چنان رواجی پیدا کرده، که در بیشتر کشورهای پیشرفته دزدی کندو عسل منسوخ شده‌است!

ردیاب کندو عسل چیست؟

ردیاب کندو وسیله کوچک و سبکی است که در داخل یک کندو، زیر یا روی آن نصب می‌شود و پس از آن اطلاعات مهمی را در اختیار زنبوردار قرار می‌دهد. این وسیله که شبیه به یک گوشی موبایل کوچک است، بدون چراغ، هشدار صوتی و آنتن بوده و در نتیجه کسی متوجه وجود آن نمی‌شود. ردیاب کندو عسل از کندوهای شما محافظت کرده و به محض اینکه کندوی مورد نظر ذره‌ای از جایش تکان بخورد به شما اطلاع می‌دهد.

ردیاب کندو از یک باطری و یک جایگاه سیمکارت تشکیل شده که همه درون یک حفاظ محکم مشکی رنگ قرار گرفته‌اند. این دستگاه قابلیت تنظیم مجدد داشته و به نوعی می‌تواند طبق شرایط و مطالبات شما شخصی‌سازی شود.

وظیفه اصلی ردیاب کندو عسل به عنوان یک جی‌پی‌اس پیشرفته تعیین موقعیت لحظه به لحظه کندو و ارائه اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی است. البته قابلیت‌های ردیاب کندو عسل فراتر از مکان‌یابی است.

 

ردیاب عسل چگونه کار می‌کند؟

ردیاب کندو سازوکار ساده‌ای دارد. در واقع سیم‌کارتی که در اینگونه ردیاب‌ها کار گذاشته می‌شود، اطلاعات دریافتی را به اپلیکیشنی بر روی موبایل، کامپیوتر شخصی یا تبلت شما ارسال می‌کنند. این اطلاعات شامل خارج شدن کندوی عسل از محدوده خاص، تغییر مکان آن، صداهای اطراف کندو و … می‌باشد.

به این ترتیب در صورتیکه شخصی اقدام به دزدیدن کندو عسل شما کند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیامی به موبایل شما ارسال می‌شود، و این سرقت را گزارش می‌دهد. در نتیجه شما می‌توانید اقدامات لازم را انجام داده و قبل از اینکه دیر شود جلوی ضرر را بگیرید.

دستگاه ردیاب تنها از طریق سیمکارت و بدون نیاز به شبکه اینترنت کار می‌کند. این دستگاه به صورت مادام‌العمر می‌تواند به شما خدمت‌رسانی کرده و حتی اطلاعات مورد نیازتان را ذخیره کند.

چرا خرید ردیاب کندو عسل برای زنبورداران ضروری است؟

چنانچه توجیهی برای خرید ردیاب کندو ندارید، کافی است به تجربه‌هایی که زنبورداران از به سرقت رفتن کندوهایشان دارند، فکر کنید. قابلیت‌های چشمگیر ردیاب کندو به شما این اجازه را می‌دهد که یک محدوده خاص را برای آن تعریف کرده، و به این ترتیب در صورت خروج از آن به شما هشدار بدهد. همین امنی و آرامشی که با وجود ردیاب بر روی کندوهای عسل خود احساس می‌کنید، ارزش زیادی دارد.

بی شک ردیاب کندو جزء اقلام ضروری در لیست تجهیزات زنبورداری محسوب می‌شود، چراکه:

  • به صورت شبانه روزی و لحظه به لحظه موقعیت کندو را به شما اطلاع می‌دهد؛
  • در صورت تغییر مکان کندو، بر روی تلفن همراه شما نوتیفیکیشن می‌فرستد؛
  • اطلاعات دریافتی را در حافظه خود ثبت کرده و با تاریخ و ساعت در اختیار شما می‌گذارد؛
  • در صورت جابه‌جایی یا دزدیده شدن کندو عسل، موقعیت را به شما گزارش داده و مکان دقیق کندو را مشخص می‌کند؛
  • قابلیت شنود داشته و صداهای اطراف را با وضوح بالا ثبت و ضبط می‌کند؛
  • دارای حافظه داخلی است، و آرشیوی از اطلاعات موردنیاز شما محسوب می‌شود؛
  • هر شخصی بدون هیچ مهارتی می‌تواند آن را نصب کند؛
  • از سیمکارت ایرانسل و همراه اول پشتیبانی می‌کند؛
  • قابلیت شخصی‌سازی و تنظیم مجدد دارد!
خرید ردیاب کندو عسل
خرید ردیاب کندو

کدام محصول نیکان جی پی اس، بهترین ردیاب برای مکان یابی کندوهای عسل شماست؟

پیشنهاد ما برای شما استفاده از ردیاب آهنربایی NG8000 برای حفاظت از کسب‌وکار زنبورداری‌تان است. ردیاب آهن‌ربایی به ساده‌ترین شکل ممکن و بدون نیاز به مهارت خاصی بر روی کندوهای عسل نصب شده و پس از آن به صورت بیست و چهار ساعته خدمات‌رسانی می‌کند.

ردیاب آهنربایی به معنای واقعی کلمه قدرتمند است، چه در بخش آهن‌ربای مغناطیسی که در آن کار گذاشته‌شده و چه به لحاظ ارسال سیگنال و اطلاعات به تلفن هوشمند یا کامپیوتر شما. این ردیاب در صورت جدا شدن از کندو به شما هشدار می‌‌دهد، اگر تغییری در سیمکارت روی دهد، شما را در جریان می‌گذارد و حتی اگر در معرض آب، گرد و خاک و ضربه قرار بگیرد، بدون هیچ آسیب و اختلالی به خدمات‌رسانی خود ادامه می‌دهد.

اما اگر به دنبال یک ردیاب ارزان قیمت برای کندوهای عسل خود هستید، ردیاب شخصی NG160 گزینه مناسبی برای شماست. این ردیاب از تمام قابلیت هایی که شما برای حفاظت از کندوی عسل خود نیاز دارید، برخوردار است. به علاوه ابعاد کوچک ردیاب NG160 این اجازه را به شما می‌دهد، که آنرا در هر کجای کندو که مایلید متصل کرده و بدون اینکه کسی متوجه شود، محیط کسب‌وکارتان را رصد کنید.

قیمت ردیاب کندو

ردیاب کندو عسل شرکت نیکان جی‌پی‌اس در دو مدل NG8000 و NG160 وجود دارد. هر کدام از این دو مدل بنا بر قابلیت‌هایی که دارند، قیمت متفاوتی نیز برایشان تعیین شده‌است. به این ترتیب قیمت ردیاب کندو NG8000 یا همان ردیاب آهن‌ربایی برابر با چهار میلیون تومان و قیمت ردیاب کندو NG160 یا همان ردیاب شخصی برابر با یک میلیون و سیصد هزار تومان می‌باشد.

ناگفته نماند مبلغی که شما برای خرید ردیاب کندو عسل پرداخت می‌کنید، در مقابل خدماتی که این دستگاه به شما می‌دهد واقعاً ناچیز است. صرف این هزینه در جهت حفاظت از کسب‌وکار زنبورداری شما، می‌تواند از ضرر و زیان اقتصادی قابل توجهی جلوگیری کند.

چالش‌هایی که ردیاب کندو عسل از سر راهتان برمی‌دارد، گاهی از صدمات مادی و معنوی جبران‌ناپذیری جلوگیری می‌کند. این دستگاه، می‌تواند دزدی که سال‌ها کندوهای عسل شما را می‌دزدیده، شناسایی ‌کند. علاوه برآن، قابلیت شنود ردیاب کندو عسل، می‌تواند شما را از اموری که در مزرعه زنبورداریتان جریان دارد، مطلع کند. به این ترتیب اگر کارکنانتان در انجام وظایف خود کوتاهی کرده و یا هر گونه قصد و نیت نادرستی در موردکسب‌وکارتان داشته‌باشند، ردیاب کندو شما را مطلع می‌کند.