یکی از جدیدترین روش های محافظت و شناسایی دقیق محل خودرو استفاده از ردیاب های خودرو می باشد. از این رو پیدا کردن بهترین محل نصب ردیاب در خودرو بر اساس ویژگی های و مدل های مختلف هر خودرو کار دشواری می باشد. یک ردیاب ماشین با نصب صحیح می تواند قدرت سیگنال دهی خود را افزایش دهد و با داشتن یک پوشش و محافظت مناسب در مقابل آب و هوا و یا دیده شدن مصون باشد. بدین منظور شناسایی بهترین محل نصب ردیاب در خودرو بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب قصد داریم بهترین محل‌ها برای نصب ردیاب در ماشین را به شما معرفی کنیم.

محل مناسب برای نصب جی پی اس خودرو

سیستم رهیاب خودروهای امروزی، با داشتن یک باطری پشتیبان به راحتی می‌توانند در مدت های بسیار طولانی کار کرده و اطلاعات خود را به صورت روزانه به صاحبان خودرو ارسال نمایند. در صورت بروز هرگونه مشکل ردیاب محل دقیق خودرو را به صورت زنده روی Google Map مشخص می‌نماید تا صاحبان خودرو بتوانند به راحتی موضوع را پیگیری کنند.

همچنین دلیل قرار گرفتن ردیاب در کنار سیستم برقی خودرو به دلیل شارژ نگه داشتن باتری است. اگر سیستم برقی خودرو توسط سارقان دچار مشکل شود، باطری‌های پشتیبان و بسیار پر قدرت دستگاه GPS میتوانند به راحتی ردیاب را فعال نگه دارد.

باتری های موجود در ردیاب های خودرو به دلیل داشتن عمر بسیار طولانی می توانند تا مدت زیادی بدون شارژ شدن به کار خود ادامه دهند. برای آشنایی بیشتر با این سیستم ها پیشنهاد می‌کنیم مقاله دزدگیر سیم کارتی را مطالعه کنید اما پیدا کردن یک محل مناسب برای نصب ردیاب کمی نیاز به تجربه دارد. افراد باید برای نصب این ابزار در کنار سیستم برقی به مخفی بودن و محافظت از آن نیز توجه کنند و با قرار دادن صحیح ردیاب در محلی مناسب میزان بهره وری آن را افزایش دهند.

بهترین محل نصب ردیاب در خودرو کدام قسمت ها می باشد؟
قبل از این که بهترین محل ردیاب در ماشین را شناسایی کنید، بهتر است جی پی اس مورد نظر و مناسب خود را انتخاب کنید. نیکان جی پی اس دارای با کیفیت ترین ردیاب های خودرو است. برای خرید ردیاب خودرو به صفحه خرید جی پی اس خودرو مراجعه کنید.

برای حل و توضیح این سوال باید ابتدا مدل ماشین را مشخص کرد و از یک برق کار ماهر برای نصب و راه اندازی یک دستگاه ردیاب استفاده نمود. بسیاری از مکان های نصب ردیاب به دلیل دسترسی آسان مهندسان و برقکاران به سیم های خودرو از نظر آنها بسیار مناسب می باشد. اما این مکان ها به دلیل استفاده متداول، به راحتی قابل شناسایی و غیرفعال شدن می باشند. از این رو شناسایی بهترین محل نصب ردیاب در خودرو می تواند باعث مخفی ماندن ردیاب و شناسایی دقیق محل خودرو شود.

سپر محلی مناسب برای نصب ردیاب ماشین
می توان گفت بهترین محل نصب ردیاب در خودرو و متداول ترین حالت آن بخش سپر عقبی ماشین می باشد. این مکان به دلیل داشتن سیم های مورد نیاز برای اتصال و شارژ شدن کامل باتری‌ها بسیار مناسب است. اما باید در نظر داشت که استفاده از یک ردیاب در سپر ماشین باید براساس شکل ظاهری سپر باشد و امکان دارد بسیاری از ماشین های مختلف با داشتن شکل ظاهری خاص سپر خود بهترین محل نصب ردیاب در خودرو نباشند، اما به صورت کلی سپر عقب یکی از بهترین و متداول ترین مکان ها برای نصب ردیاب است.

نصب جی پی اس در سپر
نصب جی پی اس در سپر عقب

داشبورد خودرو متداول ترین محل نصب ردیاب

شاید بتوان گفت بیشترین محل قرارگیری ردیاب در خودرو داشبورد می‌باشد. این بخش که به سیم های برق نزدیک است و از طرفی دیگر نیز دارای یک پوشش محافظتی مناسب است بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اما استفاده زیاد و مکرر بسیاری از مردم از این بخش به عنوان نگهدارنده ردیاب باعث شده که این مکان به یکی از متداول ترین و شناخته شده ترین مکان های نصب ردیاب تبدیل شود. همین موضوع می تواند زنگ خطری برای دارندگان خودرو باشد به این دلیل که ممکن است سارقان به راحتی آن را پیدا و غیر فعال کنند.

بهترین محل نصب ردیاب خودرو
نصب ردیاب در داشبورد

پنجره عقب

یکی از بهترین محل‌های نصب جی پی اس خودرو در کنار پنجره های عقب خودرو است. این بخش که به سیم های برق خودرو نزدیک است، می تواند علاوه بر تامین برق مورد نیاز دستگاه های ردیاب، یک محل مناسب و مخفی نیز برای آن ایجاد کند. همچنین به دلیل داشتن قدرت سیگنال قوی به راحتی قابل استفاده خواهد بود.

سانروف ماشین

در بسیاری از خودروها نیز به عنوان بهترین محل نصب GPS خودرو شناخته می شود. زیرا این محل به دلیل داشتن یک پوشش کوچک به خوبی باعث مخفی شدن دستگاه شده. همچنین به دلیل نزدیک بودن به برق خودرو به راحتی به سیستم برق ماشین متصل می‌شود.

درب های خودرو محافظان اصلی ردیاب

اما شاید بتوان گفت بهترین محل نصب ردیاب در ماشین داخل یکی از درب‌های خودرو است. این محل به دلیل وجود سیستم برق رسانی از طریق بالابرهای شیشه و داشتن محافظ و درپوش می تواند به یک مکان عالی برای نصب ردیاب تبدیل شود. همچنین در دسترس نبودن سریع و مشخص نبودن آن برای سارقان یک مزیت بسیار عالی است. اما برای نصب ردیاب در این مکان باید از متخصصان حوزه برق و افراد فنی برای نصب صحیح آن استفاده نمود. اگر برای نصب ردیاب نیز به کمک نیاز دارید، مقاله نحوه نصب ردیاب می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

صندوق عقب

در بسیاری از ماشین ها صندوق عقب نیز محل بسیار خوبی برای نصب ردیاب محسوب می‌شود. صندوق عقب می تواند علاوه بر داشتن شرایط پوششی بسیار مناسب و همچنین وجود بخش های مخفی و سیستم برق رسانی کامل به راحتی از ردیاب در مقابل سارقان و شرایط آب و هوای سخت محافظت کند.

جمع بندی

همان‌طور که دیدید، بهترین محل نصب ردیاب در اتوموبیل را به شما معرفی کردیم. اما با همه این‌ها محل نصب ردیاب و جی پی اس به نوع ردیاب و نوع خودروی شما بستگی دارد. بهتر است قبل از نصب، با متخصصین نیکان جی پی اس درباره بهترین محل نصب ردیاب خودرو مشورت کنید. همچنین انواع مختلفی از با کیفیت ترین ردیاب های خودرو در سایت نیکان GPS وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای خرید بهترین ردیاب خودرو پیشنهاد می‌کنیم به صفحه ردیاب خودرو مراجعه کنید.