یکی از تکنولوژی هایی که در ردیابی مخفیانه خودرو و ایجاد امنیت بسیار بالای آن بوجود آمده است دزد گیر ماهواره ای خودرو است.
شما با استفاده از این تکنولوژی به صورت دسترسی آسان و لحظه ای میتوانید از موقعیت محلی خودروتان با خبر شوید. اکثر دزدگیر های موجود در بازار قابلیت ردیابی را ندارد اما با خرید دزد گیر ماهواره ای خودرو میتوانید بهتر از قبل خودروی خود را ردیابی کنید.

سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) از سیگنال‌های ماهواره‌ای برای ارایه اطلاعات در مورد محل دقیق، حرکت، جهت، و سرعت یک شی با ردیاب استفاده می‌کند. برای پخش مکان خود، یک برنامه کنترل وسیله نقلیه مبتنی بر ابر به طور معمول از همان فن‌آوری استفاده می‌کند که یک تلفن همراه انجام می‌دهد تا تماس‌ها ایجاد کند و به اینترنت متصل شود. سیستم‌های ردیابی می‌تواند در وسایل نقلیه، تلفن‌های همراه و دیگر واحدهای قابل‌حمل و ثابت مورد استفاده قرار گیرد.

دزدگیر ماهواره ای چیست؟
دزدگیر ماهواره ای چیست؟

اما دزد گیر ماهواره ای خودرو برای جهت‌یابی نیست. تفاوت بین یک سیستم ردیابی وسیله نقلیه مبتنی بر وب و پیمایش این است که جهت‌یابی مکان شما را به علاوه جهت رسیدن به جایی که می‌خواهید بروید، فراهم می‌کند. در حالی که یک ردیاب فقط مکان زنده شما را پخش می‌کند (به شما یا شخص دیگری) و یا یک رکورد حرکت و سرعت شما را نگه می‌دارد.
یک سیستم ردیابی شامل یک ماهواره GPS، یک دستگاه ردیاب خودرو (سخت‌افزار)، اتصال بی‌سیم، سرور، یک رابط، و گاهی یک گیرنده سیگنال و یک API دزد گیر ماهواره ای خودرو می‌باشد. دقیق‌تر بودن، یک ردیاب ماشین معمولا عناصر زیر را دارد:
ماژول تلفن همراه (یک تلفن همراه با تلفن همراه یا یک ردیاب واحد GPS)
آداپتور خودرو (برای اتصال واحد GPS به شبکه پردازنده)
توکار یا باتری جدا شدنی
نرم‌افزار
کارگزار
اتصال شبکه

استفاده بهینه از دزدگیر ماهواره ای

گر یک سوزن ردیاب داشته باشد، یافتن آن در انبار کاه مشکلی نخواهد بود. اطلاعات ارائه‌ شده توسط سیگنال‌های ردیاب ماهواره ای خودرو آنقدر دقیق است که می‌تواند موقعیت شما را در عرض چند متر مشخص کند، اما قبلا راهی وجود دارد که آن را به اندازه چند سانتی متر دقیق‌تر مشخص کند. این دقت برای کارکرد  پیشرفته و وسایل نقلیه مستقل که در عرض چند سال وارد بازار خودرو خواهند شد، بسیار حیاتی است. بنابراین، تعجب‌آور نیست که توانایی ایجاد یک نرم‌افزار دزد گیر ماهواره ای خودرو در حال حاضر تقاضای بالایی دارد.
مزایای دزد گیر ماهواره ای خودرو اجازه می‌دهد که شما بدانید خودروی شما در هر زمانی قرار دارد. این برای بسیاری از مردم در بسیاری از موارد مفید است:

  • رانندگان می‌توانند ماشین‌های مسروقه شان را پیدا کنند
  • صاحبان کسب‌وکار و اپراتورها می‌توانند ناوگان خودرو را مدیریت کنند
  • رانندگان و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند سوابق نگهداری و نگهداری را حفظ کنند
  • رانندگان تاکسی به راحتی می‌توانند آمار کرایه را نگه دارند
  • والدین می‌توانند رانندگان نوجوان بی‌تجربه خود را ردیابی کنند

اما این همه چیز نیست. استفاده از ردیاب ماهواره ای خودرو مدرن می‌تواند خیلی بیشتر از تعریف مکان وسیله نقلیه انجام دهد. سیستم‌های ردیابی وسایل نقلیه پیشرفته GPS نه تنها می‌توانند به شما بگویند که خودروی شما در کجا هدایت می‌شود، بلکه نحوه حرکت آن نیز وجود دارد. آن‌ها می‌توانند رفتار رانندگی ضعیف مانند ترمز شدید، شتاب سریع و سرعت بیش از حد را تشخیص دهند و می‌توانند بخش‌های جاده‌ای را نشان دهند که در آن‌ها این رفتار اتفاق می‌افتد.

ردیابی سوخت
علاوه بر آن، سیستم‌های پیشرفته ای را که برای وسایل نقلیه شخصی و هم برای وسایل نقلیه شخصی ضروری هستند، حفظ می‌کنند. علاوه بر این، دزد گیر ماهواره ای خودرو می‌تواند ارزان‌ترین سوخت اطراف را نشان دهد – یک ویژگی که توسط رانندگان کامیون و مدیران ناوگان ارزش دارد.
نرم‌افزارها برای سیستم‌های ردیابی وسایل نقلیه تنها یک ویژگی مفید نیستند – آن‌ها یک عنصر حیاتی برای محرک مستقل هستند، که یکی از گرایش‌های اصلی در صنعت خودرو سازی است. این به این معنی است که تقاضا برای نرم‌افزار ردیابی پیشرفته به رشد ادامه خواهد داد و همچنین فروشندگان نرم‌افزار خودرو باید سرعت خود را حفظ کنند.

آیا می‌خواهید یک دزد گیر ماهواره ای خودرو و یا حتی یک سیستم کامل را برای خودتان ایجاد کنید؟ عالیه! در حالی که مزایای توسعه یک app یا سیستم ردیابی وسیله نقلیه کاملا مشهود است، معایب شامل این واقعیت هستند که شما باید خود آن را بسازید، که نیازمند مهارت‌های زیادی است. اما توسعه یک سیستم ردیابی خودرو کاملا امکان پذیر است اگر شما بدانید که چه کار می‌کنید. حالا، به ما ندهید که “نگاه کنید”. در اینجا توصیه‌هایی برای شروع شما آورده شده‌است.

نیازهای ابزاری دزدگیر ماهواره ای خودرو

شما به یک میکروکنترلر، ماژول های جی اس ام و دزد گیر ماهواره ای خودرو ، یک مدار رله و یک صفحه نمایش LCD نیاز خواهید داشت. نرم‌افزار پایه برای ردیاب ماهواره ای خودرو ی خانگی شما باید فرمانی را برای اقدام به مودم از طریق تلفن همراه یا رایانه ارسال کند. پس از دریافت دستور، فرآیندهای مودم GSM را دریافت کرده و آن را به واحد میکروکنترلر (MCU) انتقال می‌دهد که در آن فرمان اجرا می‌شود. بعد از برنامه‌ریزی MCU باید یک صفحه وب یا یک برنامه دزد گیر ماهواره ای خودرو ایجاد کنید تا عرض جغرافیایی و عرض جغرافیایی را تفسیر کرده و مکان وسیله نقلیه را روی نقشه نمایش دهید.

دزدگیر ماهواره ای
دزدگیر ماهواره ای

طریقه استفاده از موقعیت یاب ماهواره ای خودرو

اگر می‌خواهید بیش از یک ماشین را ردیابی کنید یا اطلاعات پیچیده تری دریافت کنید، باید یک سیستم مبتنی بر وب ایجاد کنید که شامل یک برنامه وب و یک سیستم سرور نیز باشد. در این حالت، شما باید یک وب و یک app موبایل و همچنین طراحی یک پایگاه‌داده ایجاد کنید.
هزینه ساخت یک نرم‌افزار ردیاب ماهواره ای خودرو به طور قابل‌توجهی کم‌تر از هزینه خرید یک راه‌حل در بازار است. همچنین، مزایای موقعیت یابتان شامل در دسترس بودن عناصر و یک فرآیند کار قابل‌فهم است. از طرف دیگر، توسعه سیستم ردیابی خودرو به یک نرم‌افزار جدی و مهارت‌های برنامه‌نویسی سخت‌افزار نیاز دارد، و حتی با آن‌ها، شما نمی‌توانید فراتر از قابلیت ردیابی اصلی بروید.
برای وسایل نقلیه غیر تجاری، trackers GPS مدرن با سیستم‌های ضد دزدی تکمیل می‌شوند. زمانی که صاحب یک خودرو در مورد فعالیت‌های مشکوک در اتومبیل اطلاع پیدا می‌کند، او می‌تواند از راه دور گیرنده GPS توکار را کنترل کند تا موتور خاموش شود و یا زنگ خطر را روشن کند. و یک چیز کوچک و خاص این است که بسیاری از شرکت‌های بیمه برای وسایل نقلیه شخصی و شخصی با سیستم‌های ردیابی GPS تخفیف ارائه می‌کنند چون آن‌ها به بهبود رفتار راننده کمک می‌کنند و سابقه رفتار رانندگی را ارائه می‌دهند.
در این مطلب درباره ردیاب ماهواره ای خودرو توضیح دادیم. برای خرید این دزدگیر می توانید به صفحه محصولات نیکان جی پی اس مراجعه کنید. همچنین ردیاب‌های نیکان شامل موارد مختلفی از جمله ردیاب شخصی، ردیاب آهنربایی و … است. امیدواریم که این مقاله به خوبی شما را با موقعیت یاب خودرو آشنا کرده باشد.