ردیاب موتور سیکلت معمولا یکی از امکانات موتورهای جدید و البته گران قیمت است. قابلیتی که برای ردیابی و کنترل موقعیت جغرافیایی وسیله ایده آل است. با این حال خرید و نصب جی پی اس روی موتورهای دیگر با مدلهای قدیمی هم کار غیر ممکنی نیست! در سالهای اخیر تکنولوژی استفاده شده در این وسیله بهبود چشمگیری پیدا کرده و علاوه بر ارسال دقیق موقعیت جغرافیایی، امکاناتی نظیر مسافت پیموده شده ، سرعت متوسط و … را هم برای کاربران فراهم نموده است. اما چرا باید از ردیابت موتور سیکلت استفاده کنیم؟ در این مطلب قصد داریم درباره مزایای رهیاب موتور سیکلت توضیح دهیم.

نکاتی که هنگام خرید ردیاب موتور باید به آن توجه کنید

گرچه در حال کلی ردیاب موتور سیکلت با خودرو تفاوت چندانی با هم ندارند، با این حال برای انتخاب بهترین و مناسبترین GPS موتور سیکلت بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

خرید ردیاب موتور سیکلت
خرید ردیاب موتور سیکلت

رابط کاربری

رابط کاربری مهمترین عاملی است که هنگام خرید ردیاب موتور سیکلت باید به آن توجه داشت. دسترسی به ردیاب و تنظیمات آن باید به راحتی قابل انجام باشد. برخی از انواع جی پی اس، دارای صفحه لمسی هستند. موتورسوار باید بتواند با استفاده از دستکش و یا بدون آنها، قادر به کار با دستگاه باشد.

قدرت پردازش اطلاعات

همانطور که گفته شد، از این وسیله برای آگاهی از موقعیت آنلاین و دقیق موتور استفاده میشود. بنابراین شما باید به موقع از موقعیت موتور مطلع شده و اطلاعات را دریافت کنید. هسته ای که مسئولیت پردازش اطلاعات را به عهده دارد، باید به اندازه کافی قوی باشد تا اطلاعات دریافتی را سریعا پردازش کرده و در اختیار شما قرار دهد. بنابراین قدرت و توان هسته اصلی ردیاب را دست کم نگیرید.

نحوه تنظیم ردیاب

مدلهای مختلف، از طریق روشهای مختلف تنظیم میشوند. برخی حتما باید به صورت دستی تنظیم شده و برخی دیگر به صورت ریموت و از طریق اینترنت و تلفن همراهتان کنترل میشوند. مسلما مدلهای کنترل از راه دور، گران قیمت تر بوده و کاربری ساده تری دارند.

منبع تغذیه ردیاب

ردیاب‌ها یک وسیله الکترونیکی هستند و مسلما برای ارسال موقعیت جغرافیایی برای شما، به انرژی الکتریکی نیاز دارند. این انرژی گاه از طریق باتری سر خود وسیله و گاه از طریق سیم کشی به باتری موتور تامین میشود. نوع منبع تغذیه موتور، نه تنها در قیمت بلکه در کیفیت عملکرد آن تاثیر گذار است. مدل‌هایی که از طریق سیم کشی نصب میشوند، معمولا دوام انرژی داشته و احتمال قطع شدنشان کمتر است. البته این مدل‌ها خود دارای باتری اضافه هم هستند. بنابراین در شرایطی که سیم‌های ردیاب قطع شوند، تا چند ساعت بعد هم همچنان اطلاعات ارسال خواهند شد.

دوام و مقاومت وسیله

برای انتخاب محل نصب جی پی اس خودرو، گزینه های متعددی وجود دارد، چه داخل و چه خارج ماشین! اما برای موتور سیکلت شما انتخاب‌های زیادی نداشته و به احتمال زیاد مجبور به نصب جی پی اس در بدنه بیرونی موتور خواهید بود. در این شرایط باید از دوام و مقاوت وسیله در برابر عوامل بیرونی مانند باد، باران، ضربه و … اطمینان حاصل کنید.

اندازه جی پی اس

با توجه به محل نصب جی پی اس، مورد دیگری که هنگام خرید ردیاب موتور سیکلت باید به آن توجه داشته باشید، اندازه و سایز دستگاه است. اندازه دستگاه هم باید به گونه ای باشد که به راحتی در انتخابهای محدود نصب شده و هم به راحتی قابل استفاده باشد.

در حال حاضر جی پی اس و ردیاب‌هایی با سایز بسیار کوچک وجود دارند که می‌توانند برای افراد بسیار کاربردی باشند. Gps های کوچکی مانند ردیاب جیبی که شامل مدل‌های مختلفی می‌شوند. برای آشنایی بیش‌تر با ردیاب‌هایی با اندازه بسیار کوچک پیشنهاد می‌کنیم مقاله کوچک‌ترین ردیاب شخصی را مطالعه کنید.

ماندگاری باتری ردیاب

میزان ماندگاری باتری تاثیر مستقیمی در قیمت آن دارد به طور کلی هرچه میزان ماندگاری باتری جی پی اس بیشتر باشد، یعنی شما در فواصل طولانیتری قادر به بهره مندی از مزایای دستگاه خواهید بود. بنابراین مدلی را انتخاب کنید که دقیقا نیاز شما را برآورده میکند. البته این مورد در صورتی اهمیت دارد که مدل باتری دار را انتخاب کرده باشید. اما اگر به هر دلیلی در گذر زمان نیاز به شارژ بیشتری داشتید، میتوانید از باتریهای یدک کمک بگیرید.

اتصال از طریق بلوتوث

اگر به هر دلیل نمیتوانید از تلفن همراه خود دور شوید، میتوانید از جی پی اس هایی که روی کلاه ایمنی نصب شده قابلیت اتصال از طریق بلوتوث دارند، استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت مطمئن خواهید بود که هیچ هشدار یا پیغام مهمی را از دست نخواهید داد.

امکانات ردیاب

از جی پی اس تنها برای آگاهی از موقعیت وسیله استفاده نمیشود. در برخی موارد این تجهیزات این قابلیت را دارند که سایر موارد مانند شرایط آب و هوایی، وضعیت برق دستگاه و … را هم گزارش دهند. مسلما هرچه که بیشتر از شرایط کلی جی پی اس مطلع باشید، استفاده بهتری از آن خواهید داشت.

خرید ردیاب موتور سیکلت

در صورتی که برای ردیابی و کنترل موقعیت جغرافیایی موتور سیکلت خود به یک جی پی اس یا ردیاب نیاز دارید، می‌توانید از خدمات نیکان جی پی اس استفاده کنید. برای آشنایی با بهترین ردیاب موتور سیکلت نیز می‌توانید با کارشناسان سایت مشورت کنید. مشاورین ما با در نظر داشتن بودجه شما، بهترین مدل موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنند.

قیمت ردیاب موتور سیکلت

قیمت جی پی اس موتور سیکلت، تفاوتی با قیمت ردیاب خودرو ندارد. این یعنی شما می‌توانید همان ردیاب‌هایی که بر روی خودرو نصب می‌شود را بر روی موتور سیکلت خود نصب کنید! همانطور که مشاهده کردید، قیمت ردیاب موتور از 1 میلیون تومان تا 4 میلیون تومان است. برای آگاهی و دریافت اطلاعات کامل‌تر محصولات، لطفا از طریق شماره 021-46046051 با ما در ارتباط باشید. همچنین برای خرید جی پی اس خودرو نیز میتوانید از سایت نیکان استفاده کنید.

مزایای ردیاب موتور سیکلت

استفاده از GPS موتور سیکلت امروزه بسیار مهم به نظر می رسد. از جمله ویژگی‌های ردیاب موتور سیکلت می‌توان موارد زیر را نام برد:

استفاده از نقشه GPS

از جمله کارکردهای این دستگاه، بهره مندی از نقشه جی پی اس روی موتورسیکلت است. این کارایی بیشتر در پیک موتورها و شهرهای شلوغ و پرجمعیت خودنمایی می کند که در راستای خدمت رسانی هر چه سریعتر و بهتر به مشتری های خود تلاش وافری می نمایند. تنها با نصب این ردیاب به راحتی می توان از روی نقشه پی به مسیر دلخواه خود برد و حتی این امکان را به موتور سوار می دهد که با انتخاب چه مسیری راحتر به مقصد برسد. همین موضوع به نوبه خود از مزایای منحصر به فرد این ردیاب به شمار می رود.

جلوگیری از بروز سرقت

از جمله مهمترین کارکردهای این ردیاب، جلوگیری از بروز سرقت وسیله نقلیه می باشد. تنها با نصب کردن این ردیاب داخل موتور خود، می توان از مزایای آن سود برد چرا که این ردیاب دربردارنده ی یک سنسور لرزشی است و این امکان را به موتور سوار می دهد تا موتور را آنلاین ردیابی نماید. به این ترتیب به راحتی می‌توان از موقعیت جغرافیایی موتور آگاه شد. حتی در بعضی رهیاب‌ها، این قابلیت شگفت انگیز وجود دارد که با ارسال یک پیامک موتور خاموش شود.

ارائه گزارشی کامل از ریز حرکات موتور.

یکی از کارایی های قابل ملاحظه ردیاب موتور سیکلت، ارائه گزارشی از به نمایش گذاشتن ریز حرکات و توقف هایی موتور می باشد که در قالب یک فایل pdf یا اکسل گزارش کاملی از آن را ارائه می دهد. همین گزارش خود سند معتبری برای ارائه به پلیس است که حتی بدون مدرک به آن استناد نمود. پلیس با بهره جویی از همین گزارشات می تواند سارق را دستگیر نماید.

نمایش میزان سرعت

با نصب این دستگاه همچنین می توان میزان سرعت وسیله نقلیه خود را سنجید که این کارکرد بیشتر در مسابقات موتورسواری کارایی دارد و با تعیین میزان سرعت در کورس مسابقات می‌توان موتور سوار را روانه این مسابقات کرد.

از مزایای دیگر این دستگاه، ارسال اطلاعاتی ریز و موشکافانه از محل استقرار موتور، سرعت و مشخصات آن دستگاه می باشد که بیشتر برای پیشگیری از وقوع سرقت مورد کاربست قرار می گیرد چرا که قابلیت روشن و خاموش کردن را در زمان سرقت داراست و موتور سوار را از میزان سوخت و سرعت وسیله ربوده شده خود مطلع می سازد.

جمع بندی

همان گونه که مشاهده کردید، ردیاب موتور سیکلت علاوه بر جلوگیری از سرقت مزایای دیگری نیز دارد. در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین ویژگی های جی پی اس موتور سیکلت را شرح دهیم. همچنین مهم‌ترین نکات مربوط به خرید رهیاب موتور را که برای خرید GPS موتور باید بدانید را توضیح دادیم. نیکان GPS از بهترین و با کیفیت‌ترین ردیاب‌های بازار استفاده می‌کند. برای سفارش این محصول می‌توانید به صفحه ردیاب خودرو مراجعه کنید.