اگر قصد خرید ردیاب داشته باشید، مطمئناً باید با آن آشنایی کامل پیدا کنید. برای آشنایی بهتر شما با این وسیله موقعیت یاب این مطلب را آماده کرده‌ایم. در این مطلب به شما خواهیم آموخت که ردیاب چیست؟ انواع ردیاب شامل چند نوع می‌شود و هرکدام از آن ها چه مزایایی دارند؟ با ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ردیاب چیست؟

ردیاب ابزاری است که به کمک ماهواره و با استفاده از دستگاه جی پی اس (GPS) کار می‌کند. با استفاده از ردیاب یا همان موقعیت یاب می‌توان اجسام، وسایل، اشخاص، حیوانات و مهم تر از همه خودرو را ردیابی کرد. امروزه از این وسیله برای پیدا کردن وسایل مختلف استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین موارد که از جی پی اس استفاده می‌شود برای ردیابی خودرو است. برای کسب اطلاعات بیش تر درباره ردیاب، ردیاب خودرو و… پیشنهاد می‌کنیم به صفحه قیمت ردیاب مراجعه کنید.

چگونه تست کنیم که ردیاب قانونی است؟

ردیاب های زیادی توسط شرکت های مختلف به فروش می رسد، به همین دلیل شناخت ردیاب خوب و باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید ردیاب باید به آن توجه شود و در اولویت قرار بگیرد، این است که اگر ردیاب شما جزو جی پی اس های خارجی می باشد، حتما و حتما باید به صورت قانونی وارد کشور شده باشد.

از آنجا که طرح رجیستری در حال اجرا است؛ اگر اقدام به خرید جی پی اس خودرو سیمکارت‌خور نمایید که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده باشد، پس از مدتی غیر فعال خواهد شد. به همین سبب قبل از خرید ردیاب خودرو شماره شناسه آن را برداشته و شماره IMEI آن را به دست آورده و با سامانه همتا با شماره تلفن تماس حاصل نمایید.

با دادن شماره های مذکور می توانید به قانونی بودن و یا غیر قانونی بودن محصولات پی برده و محصولی استاندارد را خریداری نمایید، از این جهت توصیه می‌شود که قبل از خرید ردیاب حتما و حتما به اعتبار شرکت وارد کننده و توزیع کننده دقت کرده و ردیاب ماشین را از شرکت های معتبر خریداری نمایید.

ردیاب
تست قانونی بودن ردیاب

ردیاب های باکیفیت در برابر رطوبت، گرد وغبار، آب و باران مقاومت بالایی داشته و در اثر برخورد با موارد ذکر شده دچار اختلال در عملکرد نمی شوند. با استفاده از اینگونه جی پی اس ها دیگر نگران شرایط جوی نامطلوب نباشید، حتی در شرایط جوی نامطلوب ردیاب هوشمند باکیفیت با عملکردی بالا و با دقت فراوان عمل می نماید.

ردیاب خودرو هوشمند برای ردیابی کارکنان، ماشین های دولتی، محموله های با ارزش که با ماشین ها حمل می شوند نیز به کار برده می شود. برای آشنایی بیش‌تر با ردیاب خودرو می‌توانید مقاله ردیاب خودرو چیست را بخوانید. در ادامه اما انواع ردیاب‌ها و استفاده‌های مختلف ردیاب را به شما معرفی می‌کنیم.

ردیاب مخصوص کامیون

صادرات و واردات وابسته به فعالیت کامیون ها و وسایل نظیر آن ها می باشد. بهترین راه برای کنترل کامیون ها و ردیابی محصولاتی که صادر یا وارد می شوند، نصب ردیاب خودرو مخصوص کامیون می باشد. GPS مخصوص کامیون قابلیت اتصال به پورت CAN را دارا بوده و دارای آنتن خارجی می باشند. آنتن دهی این ردیاب ها قوی بوده و برای کاربردهای خاص مناسب می باشد.

این ردیاب ها دارای باطری داخلی نیز بوده و در صورت قطع برق ماشین با باطری قابل شارژ کار می کنند. این ردیاب ها هم به صورت آنلاین و هم به صورت افلاین فعالیت کرده و با ارسال پیام کوتاه به گوشی و در حالت آنلاین با ارسال پیام به ایمیل و شبکه های اجتماعی کار می کند.

با استفاده از این ردیاب ها امکان استراق سمع و ضبط صدا نیز وجود دارد و به راحتی می توان کامیون های حمل و نقل را در خطوط بین المللی کنترل کرد.

 ردیاب ارزان

ردیاب خودرو با قیمت ارزان، مناسب خودروهای سواری بوده و در ابعاد کوچک به فروش می رسد. ردیاب خودرو انواع مختلفی دارد؛ مثلا ردیاب ارزان در مکان هایی که امکان صدمه به دستگاه کم می باشد باید نصب شوند. مانند داخل خودرو جایی که تکانه ها به ماشین کم باشد. اغلب جی پی اس های ارزان خودرو بدون آنتن بوده و به صورت آنلاین و یا آفلاین فعالیت می کنند.

جی پی اس خودرو
جی پی اس خودرو

ردیاب قایق و کشتی

ایران جزو کشورهایی است که تجارت از طریق بنادر و راه های آبی در آن بسیار رایج است. به طور کلی می توان گفت که بیشترین تجارت های پر سود در ایران از طریق راه های آبی خصوصا منطقه خلیج فارس صورت می گیرد. صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس، و واردات از کشورهای مختلف که بنادر و اسکله ها محل دریافت محموله های وارداتی می باشد، از جمله فعالیت مهم در بنادر می باشد که توسط کشتی ها و قایق ها انجام می‌شود.

یکی از بهترین راه های کنترل محموله ها توسط تجار و شرکت های بازرگانی نصب ردیاب در کشتی ها و قایق ها می باشد. بهتر است ردیابی که برای کشتی و قایق مورد استفاده قرار می گیرد، جزو جی پی اس هایی باشد که نیازی به نصب نداشته و بدون نصب در مکانی خاص بتوانند عملکرد خود را به بهترین نحو نشان دهند. ضد آب و ضد رطوبت بودن جی پی اس های کشتی و قایق مهم ترین ویژگی آن ها می باشد، به طوری که این ردیاب خودرو حتی اگر به طور کامل در آب نفوذ پیدا کردند، باید بتوانند مسیر یابی نمایند.

با استفاده از ردیاب کشتی و قایق زمان تخلیه ی بار در برانداز را می توان متوجه شد و محموله های تجاری را با دقت بالا و کمترین زحمت می توان کنترل کرد. می‌توان خدمات بهتری را به مشتریان ارائه داد و در صورتی که کشتی و قایق در مسیر با مشکل مواجه شد بتوان سریع خبر دار شد و در اسرع وقت به دنبال راه حل بود.

مزایای ردیاب کشتی و قایل

یکی از قابلیت های این ردیاب ها این است که می توان با مانیتور بی سیم حتی مسیر طی شده توسط کشتی و قایق ها را مشاهده نمود.

در صورتی که اتفاق ناگواری برای بار کشتی بیفتد، یا کشتی و قایق مورد سرقت قرار بگیرد، می توان از راه دور کشتی و قایق را متوقف کرد و حتی درب های کشتی را در حالت قفل قرار داد. در نتیجه با استفاده از این GPS خودرو امنیت کشتی و قایق تامین شده و راهی برای نجات از دزدان دریایی می باشد.

این ردیاب ها امکان شناسایی کوتاه‌ترین مسیرها را داشته و با نشان دادن کوتاهترین مسیر به راننده، راننده را به سمت هدف راهنمایی می کند. جی پی اس های پیشرفته کشتی امکان اطلاع پیدا کردن از مرسولات را برای شما فراهم می آورد، بدین صورت که تاجر می تواند از برچسب دار بودن محصولات از زمانی که متصدی بار انداز مرسولات را چک می کند تا زمان تحویل گرفتن اطلاع پیدا کنید.

کنترل روند ارسال بار از طریق جی پی اس های قایق و کشتی امکان پذیر می باشد. ردیاب قایق و کشتی همانند ردیاب های کانتینرها دارای باطری های چند سلولی می باشند، وجود باطری های چند سلولی در این ردیاب ها سبب شده تا بدون وجود منبع تغذیه، جی پی اس ها تا چندین ماه بتوانند عملکرد مفید خود را انجام دهند.

راه اندازی سریع این ردیاب ها، باطری داخلی قدرتمند، طراحی ردیاب بدون سیم، ابعاد کوچک، استحکام و مقاومت بالا، تست شده در شرایط بلند مدت و شرایط جوی نامناسب از ویژگی های دیگر ردیاب کشتی و قایق می باشد.

ویژگی های ردیاب خودرو بدون سیم

ردیاب خودرو بدون سیم بدون نیازی به سیم کشی خاصی در ماشین و بدون نیاز به نصاب ماهر در هر کجای ماشین که قرار داده شود، شروع به کار می کند. جی پی اس خودرو بدون سیم در انواع مختلف موجود می باشد که ما به مرغوب ترین آن ها اشاره می کنیم.

بهترین نوع GPS خودرو بدون سیم ردیابی است که بتواند موقعیت دقیق ماشین را بر روی نقشه نشان دهد. بتواند به صورت 24 ساعته خودرو را ردیابی کرده و از محل توقف، حرکت و سرعت ماشین، و جهت حرکت اطلاع دهد. در هنگام خروج از مناطق تعیین شده بر روی نقشه به شما اطلاع یا هشدار دهد.

قابل حمل بودن این ردیاب و استفاده کردن از آن به صورت گسترده و برای موارد خاص دیگری چون ردیابی چمدان، محموله های مهم و افراد و حیوانات از ویژگی های دیگر جی پی اس خودرو بدون سیم می باشد.

نمونه های پیشرفته تر این جی پی اس ها دارای میکروفون داخلی قوی بوده و برای دریافت صداهای داخل ماشین به کار برده می شود. هنگامی که ردیاب شناسایی شده و از محل خود برداشته شود، از طریق آلارمی شما را مطلع می کند.

این ردیاب ها با سیستم جی پی آر اس و جی اس ام و سیستم های کاربردی دیگر می توانند، اطلاعات را مخابره نمایند.

با استفاده از این جی پی اس ها می توان مکان دقیق خودرو را بر روی  گوگل مپ مشاهده نمود.

ردیاب های بدون سیم باکیفیت در انواع مختلف همراه با گارانتی نامه توسط شرکت های وارد کننده معتبر به فروش می رسند.

باطری های داخلی این جی پی اس ها قوی بوده و توانایی نگهداری شارژ را به مدت طولانی دارا می باشند.

کنترل و دریافت اطلاعات از ردیاب ها با استفاده از سیستم عامل های اندروید و ios امکان پذیر می باشد، البته برخی از GPS ها که با سیستم های آفلاین فعالیت می کنند و سیم کارت خور می باشند، با استفاده از پیامک نیز می توانند اطلاعات را تا حدودی مخابره نمایند. سیستم عامل های ذکر شده برای دریافت جزئیات و کنترل دقیق تر ضروری می باشد.

ردیاب
ردیاب

ردیاب قطار

همه ی ما می دانیم که قطارها از مهم ترین وسایل حمل و نقل و ارتباطی در هر کشوری می باشد، هر چقدر که سیستم حمل و نقل کشوری پیشرفته تر باشد قطارهای سریع السیر تر و پیشرفته تری خواهد داشت.

قطار فقط یک وسیله برای ارتباط بین شهری نبوده و به عنوان یک وسیله نقلیه ی مهم در ارسال مرسولات و محصولاتی از قبیل مواد غذایی منجمد شده، مواد بازیافتی، مواد شیمیایی و غیره می باشد.

با آنکه قطار کم خطرترین وسیله نقلیه می باشد، اما این هرگز بدان معنا نیست که بخواهیم در کنترل و ترمیم حمل و نقل با این وسیله جدیت کمتری به خرج دهیم. استفاده از ردیاب قطار آن هم از نوع پیشرفته سبب می شود تا بتوان شاهد پیشرفت های چشمگیری در سیستم حمل و نقل با قطار شد.

به عنوان مثال فرض کنید که می خواهید محموله ای از مواد غذایی منجمد را از جنوب کشور به شمال کشور در فصل تابستان بیاورید، مسئولین ناوگان باید سلامت مواد غذایی، امنیت قطار، امنیت محموله، سلامت مسیر و غیره را کنترل نمایند. استفاده از GPS قطار می تواند به کنترل موارد ذکر شده دقت و سرعت عمل بخشید.

سنسورهایی که بر روی GPS قطار نصب گردیده اند به دما، سرعت، شتاب حساس بوده و همچنین تایمر قابل تنظیم نیز دارند.

ردیاب قطار را می توانید طوری تنظیم نمایید که در صورت بالا رفتن دمای داخل واگن به شما هشدار داده شود و شما در اسرع وقت بتوانید دمای داخل واگن را سردتر کرده تا سلامت مواد غذایی حمل شده در خطر نیفتد.

از طرفی فرض نمایید که قطار حامل میوه های خاصی می باشد که باید در دمای خاصی قرار داده شوند، اگر دمای واگن سرد تر شود باز هم ردیاب به مسئول کنترل هشدار می دهد تا سلامت مواد غذایی کنترل شود.

فرض کنید که قطار با خطرهای جاده ای مختلفی مانند خارج شدن از ریل روبرو شود، یا سرعت قطار افزایش پیدا کند و یا در مسیری قرار بگیرد که ممکن است با قطار دیگری برخورد نمایند، اگر از ردیاب قطار استفاده نمایید تمامی این اتفاقات قابل پیش بینی بوده و امنیت مسیر برقرار می شود.

شتاب سنج نصب شده بر روی GPS قطار این امکان را به راننده قطار می دهد تا در سراشیبی ها، بر آمدگی ها و ناهمواری ها بتواند سرعت قطار را کنترل نماید. در واقع شتاب سنج امکان کنترل دقیق شاسی و واگن قطار را فراهم می نماید.

تجاری که از طریق قطارهای باربری بار خودرا تحویل می گیرند، می توانند از زمان دقیق رسیدن محموله به راه آهن اطلاع پیدا کنند.

پیشرفته ترین ردیاب خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

در عصر حاضر هر وقت که صحبت از وسایل پیشرفته می شود، ناخودآگاه ذهن ما به سمت وسایلی می رود که دارای ویژگی های هوشمند می باشد. هوشمند بودن در قرن حاضر مهم ترین ویژگی می باشد که نشانه ی پیشرفته بودن یا نبودن وسیله ی مورد نظر می شود. ردیاب های خودرو خود به خود به سبب قابلیتی که دارند در دسته ی وسایل هوشمند قرار می گیرند، اما با این حال داشتن ویژگی های منحصر به فردی سبب می شود تا یکسری از ردیاب ها پیشرفته تر و کارآمدتر باشند، در ذیل به بخشی از این ویژگی ها اشاره می شود.

این ردیاب های پیشرفته به طوری طراحی شده اندکه برای تمامی خودروها اعم از خودروهای سواری، خودروهای سنگین مانند لودر و بولدوزر و بیل مکانیکی، خودروهای حمل و نقل بین المللی مانند کامیون ها، کانتینرها، برای خودروهای آبی چون اتوبوس های دریایی، کشتی، قایق، برای قطار، آمبولانس و غیره مناسب می باشند.

این جی پی اس های قابلیت پشتیبانی برای بیش از یک سیمکارت را داشته و از انواع سیمکارت های میکرو پشتیبانی می کند.

قابلیت تماس گرفتن و ارتباط صوتی دو طرفه از طریق این ردیاب ها امکان پذیر می باشد.

قابلیت اتصال توسط دو پورت به سایر ادوات ز طریق جی پی اس خودرو پیشرفته امکان پذیر می باشد.

ردیاب های پیشرفته قابلیت این را دارند که بتوان به آن ها پیام داد، مقصد را در آن ها تعریف کرد و زمان رسیدن به مقصد را برای آن ها تعیین نمود.

GPS پیشرفته مجهز به ورودی ها و خروجی های متعدد و پیشرفته می باشد.

ردیاب های هوشمند پیشرفته  مواقع خطر را زود تشخیص داده و اقدام به اعلام هشدار کمک می نمایند.

زمانی که درب خودرو خوب بسته نشده باشد به شما هشدار می دهد، زمانی که درب خودرو توسط سارق باز می شود این جی پی اس سریعا هشدار می دهد.

هشدار ردیاب به صورت پیامک، ایمیل زدن و تماس گرفتن می باشد و شما با استفاده از بلندگوها و میکروفون های داخلی و خارجی می توانید صدای سارق را نیز بشنوید.

ردیاب خودرو چیست و چگونه کار می‌کند؟
ردیاب خودرو چیست و چگونه کار می‌کند؟

زمانی که خودروی شما در محل نامناسبی پارک شود و یا توسط جرثقیل حمل شود، این جی پی اس پیشرفته به شما هشدار می دهد.

فرض کنید که در ایام شلوغ مانند نوروز به مسافرت رفته و خودروی خود را در پارکینگی پارک می کنید، پس از اینکه به پارکینگ مراجعت می کنید، متوجه می شوید که بعد از شما خودروهای زیادی در پارکینگ پارک شده و پیدا کردن خودروی شما مدتی زمان می برد، اگر در خودروی خود GPS هوشمند نصب کرده اید، این GPS در این مواقع به شما کمک کرده و با کمترین زحمت ماشین خود را پیدا می کنید.

ردیاب هوشمند خودروی شما می تواند یک دستیار مکانیک نیز باشد، در واقع این جی پی اس با یاد آوری زمان سرویس خودرو می تواند هزینه های هنگفت مربوط به تعمیرات را کاهش دهد.

با استفاده از جی پی اس هوشمند خودرو می توانید مصرف بنزین و سوخت را کنترل کرده و هزینه ها را کاهش داده و به کاهش آلودگی نیز کمک شایانی نمایید.

باطری های موجود در ردیاب های پیشرفته باد نمی کند و این باطری ها قابلیت کارکرد تا 100 ساعت را دارند.

در خصوص جی پی اس های پیشرفته استاندارد این نکته را مد نظر داشته باشید که جی پی اس های پیشرفته ی استاندارد به صورت کاملا قانونی وارد بازار کشور شده و مورد تایید سازمان تنظیم مقررات می باشند.

نرم افزارها و اپلیکیشن های نصب شده بر روی این ردیاب ها بروزترین نسخه ها بوده و به زبان فارسی نیز موجود می باشند.

زمانی که خودرو مورد سرقت واقع شود، اگر GPS هوشمند پیشرفته بر روی آن نصب شده باشد، این جی پی اس برق خودرو را قطع کرده و از حرکت آن جلوگیری می کند، در نتیجه خودرو به راحتی پیدا می شود.

قطع برق خودرو، تعیین موقعیت خودرو بر روی نقشه، رصد و پیگیری مسیر حرکت خودرو به صورت آفلاین و آنلاین قابل انجام می باشد.

یکی از مزیت های GPS هوشمند خودرو هشدار دادن آن در هنگام قطع و وصل باطری خودرو می باشد.

روشن بودن خودرو، خاموش بودن خودرو، حرکت یا توقف، ولتاژ باطری خودرو، ورود و خروج از محدوده تعیین شده توسط صاحب ماشین، عیب یابی هوشمند خودرو از ویژگی های مهم ردیاب هوشمند خودرو می باشد.

شاید خیلی ها تصور کنند که هر چقدر GPS پیشرفته تر باشد کار کردن با آن نیز سخت تر می باشد، در حالی که کار کردن با ردیاب های هوشمند و پیشرفته تر راحت تر بوده و امکان دریافت اطلاعات به راحتی امکان پذیر می باشد. واگذاری جی پی اس به شخص دیگری نیز کار راحتی بوده و دردسر خاصی را به دنبال ندارد.

در هنگام خرید به اعتبار برند، اصل بودن آن، اعتبار شرکت وارد کننده، داشتن گارانتی دقت لازم را داشته باشید.

کارکرد ردیاب خودرو
کارکرد ردیاب خودرو

استانداردهای کسب شده توسط ردیاب های پیشرفته و معتبر

یکی از نشانه هایی که باعث می شود متوجه شویم که یک محصول از اعتبار و کیفیت بالایی برخوردار است، دریافت استانداردهای مختلف ملی و بین المللی می باشد.

یکی از مهم ترین استانداردهایی که برای محصولات ضد آب صادر می شود، استاندارد ip67 و ip68 می باشد، داشتن این استاندارد به منزله ی این است که ردیاب ماشین خریداری شده در برابر آب و رطوبت و گرد و غبار از مقاومت خوبی برخوردار است به طوری که اگر به مدت نیم ساعت در عمق یک متری آب قرار بگیرد، اتفاقی برای جی پی اس نخواهد افتاد.

کسب استاندارد CE اروپا و استاندارد FC آمریکا از دیگر استانداردهای مهم بین المللی می باشد که برای جی پی اس خودرویی صادر می شود که طبق استانداردهای بین المللی تعریف شده تولید شده باشد.

ردیاب های تولید شده در ایران و یا جی پی اس هایی که وارد می شوند باید مورد کارشناسی قرار گرفته و برای توزیع تایید شوند، در هنگام خرید ردیاب خودرو به داشتن تاییدیه از سازمان تنظیمات مقررات رادیویی و ارتباطات ایران توجه لازم را داشته باشید.

قابلیت های مهم ردیاب خودرو باکیفیت

یکی از مهم ترین قابلیت هایی که باید در هنگام خرید ردیاب خودرو باید به آن توجه داشته باشید، آنتن دهی قوی آن می باشد.

جی پی اس های پیشرفته دارای پورت یو اس بی بوده و در نتیجه قابل اتصال به برق دائمی و شارژ فندکی می باشند.

داشتن پورت مجزای یو اس بی برای شارژ مجدد جی پی اس الزامی می باشد.

جی پی اس های پیشرفته به مدت طولانی می توانند شارژ باطری خود را حفظ نمایند، به طوری که برخی از ردیاب هایی که رای حمل و نقل بین المللی استفاده می شود تا سه ماه نیازی به شارژ کردن ندارند.

بهترین نوع ردیاب ردیابی می باشد که برای تمامی خودروهای آبی، زمینی و ریلی قابل استفاده باشد، ضمن اینکه GPS های هوایی دارای تفاوت های بارزی بوده و نمی توان جی پی اس های زمینی و آبی را برای آن ها به کار برد، در ادامه به بررسی جی پی اس خودروهای هوایی پرداخته می شود.

ویژگی های ردیاب هواپیما

نام ردیاب هواپیما را کمتر شنیده ایم و قطعا آشنایی کمتری نیز به این نوع جی پی اس داریم و ابهامات زیادی در خصوص کاربرد این ردیاب در ذهن ما وجود دارد. همانطور که مستحضر هستید هواپیماها نیز مانند خودروها در انواع مختلفی موجود می باشند، هواپیمای باربری، هواپیمای مسافربری، هواپیمای تفریحی، هواپیمای سنگین و فوق سنگین، هواپیمای سبک از انواع مختلف هواپیما می باشد.

ساختار و طرز کار با ردیاب هواپیما بسیار پیچیده تر از جی پی اس خودرو می باشد. این ردیاب ها همانند GPS خودرو با استفاده از موقعیت یاب های ماهواره ای مختلف چون جی پی اس، GLONASS ,GALILEO عملکرد خود را نشان می دهند. سنسورهایی در GPS تعبیه شده است که دارای ورودی ها و خروجی های متفاوت می باشد، جی پی اس ها به وسیله ی ماهواره هایی چون Iridium برای ارسال اطلاعات به مرکز کنترل ماهواره استفاده کرده و با استفاده از ماهواره های جی پی اس اطلاعات دریافت می کنند.

با استفاده از ردیاب هواپیما می توان هواپیمای در حال پرواز را مشاهده کرد. بررسی ترافیک هوایی، مشاهده مسیر هوایی طی شده، زمان برخواستن و نشستن هواپیما، دریافت اطلاعات مربوط به هواپیما و خلبان پرواز از کاربردهای مهم جی پی اس هواپیما می باشد.

کاربرد ردیاب خودرو در مواقع غیر قابل پیش بینی

همه ی ما با جمله ی حادثه هیچ گاه خبر نمی کند، آشنایی داریم و هیچ گاه نمی توان پیش بینی کرد که چه حوادثی در انتظار ما می باشد، به همین سبب باید همیشه به تمهیدات لازم  برای مقابله با حوادث گوناگون اندیشید. افرادی که شغلشان رانندگی می باشد و شب و روز خود را در جاده های پر خطر سپری می کنند، با مشکلات زیادی چون تمام شدن سوخت، آتش سوزی، مورد سرقت و تهدید قرار گرفتن، گم کردن راه و هزاران اتفاق غیر قابل پیش بینی ممکن است که مواجه شوند، در برخی از مواقع شخص خاصی برای کمک کردن پیدا نمی شود، ردیاب خودرو در این مواقع به کار آمده و با فشار بر روی دکمه ی کمک اضطراری می توان از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کرد.

در هنگام نصب ردیاب خودرو 5 شماره برای ردیاب تعریف می شود، هنگامی که فرد بر روی دکمه ی کمک اضطراری فشار می آورد پیغام های مبنی بر کمک خواستن شما، وضعیت جسمی شما و وضعیت خودرو برای شماره ها ارسال می شود، بدین ترتیب افراد می توانند برای کمک دهی به شما تمهیداتی اندیشیده و از وضعیت شما با خبر شوند.

نحوه کار ردیاب خودرو
نحوه کار ردیاب خودرو

کاربرد ردیاب خودرو در مسائل امنیتی

ردیاب خودرو به کمک مامورین پلیس آمده و به ماموران در مسائل حفاظتی و امنیتی کمک زیادی کرده است. با ذکر چند مثال کاربردهای جی پی اس خودرو در مسائل امنیتی را برای شما شرح می دهیم.

حفاظت از دانشمندان و افراد سیاسی هر کشور یکی از مسائلی است که حفاظت اطلاعات به آن می پردازد. با نصب ردیاب خودرو بر روی خودروی افراد می توان از آن ها محافظت کرد و امنیت جانی آن ها را بالا برد.

حفظ اطلاعات امنیتی هر کشور مهم ترین وظیفه ای است که بر دوش مامورین اطلاعات نهاده شده است. هر کشوری دشمنی دارد و دشمن ها بیکار نبوده و هر لحظه برای دستیابی به مهم ترین اطلاعات هر کشور تلاش می کنند، افراد نفوذی و استفاده از جاسوسین یکی از راه های کسب اطلاعات دشمن می باشد. حفاظت اطلاعات، سازمان انرژی هسته ای، موشک سازی و سازمان های حساس دیگر مورد توجه دشمن بوده و از این رو کنترل کارمندان این سازمان ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، GPS خودرو می تواند کمک بسزایی در کنترل افراد مشکوک نماید.  و یا کارمندان از این طریق به راحتی کنترل شده و در صورت لزوم مکالمات آن ها توسط ردیاب شنود دار شنود شود. یکی از بهترین و کم دردسر ترین کارها نصب ردیاب خودرو بر روی خودروی این افراد می باشد.

یکی از مهم ترین کاربردها ردیاب خودرو، محافظت از ماشین های کلاسیک و ماشین های گرانقیمت بوده و برای کسانی که نمایشگاه اتومبیل دارند، استفاده از جی پی اس خودرو پیشنهاد می گردد.

کاربرد ردیاب خودرو در حفاظت از محیط زیست

دوستداران محیط زیست همواره از طرح هایی که به ارتقای محیط زیست و کاهش آلودگی کمک می کند، استقبال ویژه ای کرده اند. همانطور که قبلا بیان شد می توان با استفاده از ردیاب خودرو مصرف سوخت را کنترل کرد، به همین سبب بیان می شود که جی پی اس خودرو به ارتقای محیط زیست کمک شایانی نموده است.

از طرفی ردیاب خودرو در ترافیک های سنگین، شرایط جوی بد مانند هوای مه آلود، در هنگامی که مسیرها مسدود است و غیره کوتاهترین مسیر را به راننده نشان داده و از بروز ترافیک و مصرف بی رویه ی سوخت جلوگیری می کند.

ردیاب خودرو با هشدارهای به موقع در خصوص سرویس کردن دوره ای خودرو و رفع نقص های فنی احتمالی از ایجاد آلودگی بالا جلوگیری می کند.

در زمانی که رانندگان بی جهت خودرو را روشن نگه می دارند، سرعت غیر مجاز دارند و تخلفات رانندگی انجام می دهند، GPS خودرو هشدار داده و از بروز تخلفات و آلودگی های صوتی جلوگیری می کند.

خرید جی پی اس خودرو پلیسی، آهنربایی و مغناطیسی

ردیاب خودروی مغناطیسی یا آهنربایی یا مگنتیکی یکی از انواع جی پی اس های پرفروش می باشد. این جی پی اس بدون نیاز به سیم کشی و نصاب به راحتی نصب می شود. کافی است تنظیمات ردیاب را تنظیم کرده و آن را به قسمت های فلزی داخل و یا خارج ماشین بچسبانید.

آهنربای به کار رفته شده در این جی پی اس ها بسیار قوی بوده و در اثر تکانه های شدید خودرو از جا کنده نمی شود. این GPS می تواند زیر ماشین نیز نصب شود و در شرایط جوی نامناسب مانند باران و برف دوام بیاورد.

 

ردیاب آهنربایی NG3000

آنتن دهی ردیاب مغناطیسی خودرو قوی بوده و حتی درزمانی که در مسیرهای سخت و به دور از آنتن حرکت می کنید، می تواند اطلاعات را مخابره کرده و مسیر را ردیابی کند.

به طور کلی ردیاب خوردو در انواع بسیار مختلفی وجود داشته و با توجه به تنوع زیادی که در بازار شاهد آن هستیم، خرید ردیاب را کمی برای ما مشکل می کند. از طرفی این حجم از تنوع سبب گستردگی حق انتخاب خریدار شده و خریدار به راحتی می تواند جی پی اس مطلوب خود را پیدا نماید. کسب اطلاعات در خصوص تکنولوژی های پیشرفته در ردیاب ها، ویژگی های ردیاب های معتبر و استفاده از کارشناسان فروش و کسب مشاوره در هنگام خرید می تواند به شما کمک بسزایی نماید. برای آشنایی با محصول ردیاب آهنربایی به صفحه خرید ردیاب آهنربایی نظامی مراجعه کنید.