نگهداری از حیوانات خانگی و یا همان پت در سال‌های اخیر در بین خانواده‌‎های ایرانی بسیار رایج شده است. اینکه شما چه حیوانی را دوست داشته و قصد نگهداری از آن را دارید، کاملا به خودتان مربوط می‎شود. نکته مهم این است که بتوانید از آنها به خوبی مراقبت کنید. بسیاری از این حیوانات مانند انواع سگ و گربه، به پیاده‌‎روی‌های روزانه نیاز دارند. گاهی اوقات ممکن است به هر دلیلی از وجود آنها غافل شوید، لحظه‎‌ایی غفلت کافی است تا آن‌ها را گم کنید.

در این صورت شاید به این فکر بیفتید که اعلامیه‎‌هایی چاپ کرده و با قول دریافت مژدگانی، حیوان گم شده خود را بیابید. حتی شاید بخواهید عکس آن را در فضای مجازی پخش کنید تا شاید خبری از آن به شما برسد. ما برای شما پیشنهاد بسیار بهتری داریم، چرا از ردیاب حیوانات استفاده نمی‌کنید؟ در این مطلب قصد داریم شما را با انواع ردیاب حیوانات آشنا کنیم و مزایای استفاده از جی پی اس حیوانات را به شما معرفی کنیم.

از کدام ردیاب حیوانات استفاده کنیم؟

برای این منظور انتخاب‎‌های متنوعی خواهید داشت، اما شاید ردیاب شخصی افراد NG160، انتخاب بهتر و مناسبی برای این منظور باشد. اولین پرسشی  که ممکن است در مورد انواع ردیاب حیوانات در ذهن شما شکل بگیرد، اندازه آن است. چرا که معمولا برای حیوانات خانگی کیف، لباس و یا البسه خاصی در نظر گرفته نمی‎شود تا ردیاب به طور ایمن  و در عین حال کاربردی درون آن قرار بگیرد.

شاید بهترین جا برای قرار دادن ردیاب حیوانات قلاده آنها باشد. در این صورت علاوه‎ بر اینکه جلب توجه‌‎ایی برای حیوان نخواهد داشت، دور از دید دیگران نیز خواهد بود. همچنین با جهش، پرش و دویدن حیوان از محل خود خارج نخواهد شد و بنابراین مطمئن خواهید بود که GPS شخصی NG160 در محل خود قرار دارد.  این محصول کوچکترین ردیاب بین دیگر انواع ردیاب ها به شمار می‌رود.

استفاده از ردیاب حیوانات ساده تر از آن چیزی است که فکرش را کنید.

در مرحله بعد ممکن است به این فکر کنید، که نصب، راه‌اندازی و استفاده از ردیاب حیوانات پیچیده است و شاید در حوصله شما نمی‌گنجد. اتفاقا باید بدانید که این ردیاب برای افراد کم حوصله بسیار مناسب خواهد بود. چرا که به هیچگونه نصبی نیاز نداشته و تنها کافی است یک سیم کارت ایرانسل و یا همراه اول درون آن نصب کنید. بقیه کارها را از طریق گوشی همراه، لپ تاپ و تبلت خود انجام خواهید داد. به این ترتیب تنها با چند ضربه می‎توانید به طور کامل وضعیت و موقعیت حیوان خانگی خود کنترل نمایید.

ردیاب سگ
ردیاب سگ

سهولت استفاده از این ردیاب پت شما را شگفت‎زده خواهد کرد. از این محصول به عنوان ردیاب شخصی بدون نصب نیز یاد می‎شود. دقت این دستگاه در محیط بسته به 5 متر و در محیط باز به یک متر می‎رسد.

چه مدت زمان می توان از ردیاب حیوانات استفاده کرد؟

یکی دیگر از نکاتی که برای خرید ردیاب سگ و گربه مورد توجه قرار می‎گیرد، مدت زمان استفاده از ردیاب است. باید بدانید که ردیاب شخصی NG160، را با توجه به نگهداری شارژ باتری در سه مدل  10 ساعته، 30 روز و 10 روزه می‌توانید خریداری نمایید. پایین بودن ظرفیت باتری، به معنای پایین بودن کیفیت دستگاه نیست. تنها مدت زمان نگه داشتن انرژی در آنها متفاوت است. اگر حیوان خانگی شما یک پرنده است، شاید نیازی به خرید ردیاب حیوانات 10 روزه نداشته باشید، بنابراین برای شما مقرون‎ به ‎صرفه‌‎تر است تا با صرف هزینه‌‎ایی کمتر به سراغ خرید مدل 10 ساعته بروید.

چرا باید از ردیاب حیوانات استفاده کنیم؟

این امر کاملا در اختیار شما قرار دارد؛ اما زمانی که تصمیم به نگهداری از حیوانات خانگی می‎کنید، باید بدانید که کار بسیار سختی پیش رو خواهید داشت. همچنین برای نگهداری از پت، باید زمان مناسب برای رسیدگی به حیوان خود در بگیرید. در غیر اینصورت در کوتاه‎ترین زمان، حیوان مورد علاقه خود را از دست خواهید داد. این موضوع زمانی اهمیت خود را نشان می‎دهد که شما شاغل و یا فرد پرمشغله‌ایی هستید. در این صورت شاید زمان کافی برای کنترل رفتار حیوان خود در منزل نداشته باشید.

احتمالاٌ می‌دانید که قیمت حیوانات خانگی بالا است. پس درصورتی که ناخواسته آن‌ها از دست بدهید، علاوه بر ضربه‌ی احساسی، از نظر مالی نیز ضرر خواهید کرد. بسیار پیش می‌آید که بر اثر سهل انگاری حیوان خود را گم کنید. یا بدتر از آن، امکان دزدیده شدن حیوان نیز وجود دارد. به این ترتیب خرید ردیاب حیوانات نه تنها معقول، بلکه واجب به نظر می‌رسد.

انواع ردیاب پرندگان و کاربرد آن ها

برای افرادی که عاشق پرندگان هستند و ترس از پرواز کردن و رفتن پرنده‌ی خود دارند، داشتن این نوع ردیاب حیوانات امری ضروری می باشد. این نوع ردیاب، در عین کارآمدی دستورالعمل استفاده ی بسیار آسانی دارد. نوعی از آن مانند قفل به پای پرنده بسته می شود. یک جی پی اس نیز درون آن تعبیه شده است که از طریق آن می توان مکان پرنده را ردیابی کرد. نوع دیگری از ردیاب پرندگان نیز وجود دارد که یک کوله پشتی کوچک در پشت پرندگان تعبیه می شود و جی پی اس نیز درون آن قرار می گیرد. کوله پشتی بسیار سبک بوده و مانع پرواز پرنده یا ایجاد ناراحتی در آن نمی شود. برای آشنایی بیش تر با انواع جی پی اس پرندگان پیشنهاد بهتر است مقاله ردیاب پرندگان را مطاععه کنید.

ردیاب پرندگان
ردیاب پرندگان وزن کمی دارد و بدون مزاحمت به پای پرنده وصل می شود

انواع ردیاب سگ و کاربرد آن ها

سگ ها حیوانات بازیگوشی هستند که دوست دارند جست و خیز کنند و از مکانی به مکان دیگر بدوند. اگرچه این حیوانات بامزه اکثر اوقات در کنار صاحب خود می مانند اما یک ملخ یا پروانه به راحتی می تواند حواس آن ها را پرت کرده و موجب گم شدنشان بشود. در صورت داشتن یک ردیاب حیوانات مناسب، شما می توانید به راحتی سگ بازیگوش خود را مکان یابی کرده و او را پیدا کنید.

این نوع ردیاب ها به وسیله ی یک دستگاه کوچک سوئیچ مانند که ممکن است در اندازه و اشکال مختلف باشد به قلاده ی سگ وصل می شوند. سپس از طریق اپلیکیشن مخصوص، به گوشی شما متصل می شوند. از این راه به راحتی از طریق جی پی اس حرکات و محل بازی سگتان را پیدا کنید و به دنبال او بروید. همچنین نوع دیگری از ردیاب حیوانات وجود دارد که خود مانند قلاده به گردن سگ بسته می شوند و دیگر نیازی به قلاده‌ی دوم نیست. این نوع ردیاب نیز به وسیله ی اپلیکیشن به گوشی وصل می شود. ردیاب قلاده ای سگ به راحتی قلاده ی خود سگ خواهد بود و مزاحمت و حساسیتی برای حیوان خانگی شما ایجاد نخواهد کرد.

ردیاب حیوانات خانگی
ردیاب قلاده ای خرگوش که هیچ مزاحمتی برای حیوان ایجاد نمی کند.

ویژگی های بهترین ردیاب حیوانات

  • ردیاب حیوانات باید دارای برد قدرتمند باشد
  • در اندازه ای باشد که باعث آزار و ناراحتی حیوان نشود
  • باتری قوی و با کیفیت و دارای طول عمر زیاد باشد
  • کاملا ضد آب باشد
  • از تکنولوژی روز برخوردار بوده و بهترین امکانات را ارائه دهد
  • جی پی اس آن با سرعت و درست کار کند

خرید ردیاب حیوانات با کیفیت و ارزان

همان‌طور که گفتیم، نگهداری از حیوانات و مراقبت از آن‌ها ممکن است بسیار دردسرساز باشد. امکان گم شدن و دزدیدن پت و حیوانات خانگی زیاد است. برای جلوگیری از این اتفاق، داشتن ردیاب حیوانات به شما در حفظ آن‌ها کمک بزرگی می‌کند. جی پی اس حیوانات به دلایلی که پیش‌تر توضیح دادیم باید اندازه‌ای کوچک داشته باشد. برای همین به شما ردیاب شخصی NG160 را پیشنهاد می‌کنیم که جزو کوچک‌ترین ردیاب های دنیا به شمار می‌آید. برای استفاده از این محصول و آشنایی بیش‌تر با آن می توانید به سایت نیکان مراجعه کنید و خرید ردیاب را انجام دهید.