توانایی دانستن مسیر دقیقی که کبوترها در حین پرواز طی می‌کنند، همواره آرزوی هر انسان خیال پردازی بوده‌است. اما جدای از رویاپردازی، در دنیای واقعیت نیز این توانایی می‌تواند گره‌های زیادی را در ارتباط با زندگی انسان در کنار پرنده‌ها باز کند. با پیشرفت فوق‌العاده‌ای که در دنیای علم رخ داده‌است، این رويا نیز به حقیقت پیوسته است.

دنیای علم برای این چالش نیز راه حلی درنظر گرفته و ابزاری کاربردی با نام ردیاب کبوتر (ردیاب پرندگان) اختراع کرده است. این وسیله برای هر کسی که از یک یا چند پرنده نگهداری می‌کند، حکم دزدگیر خودرو یا سیستم ایمنی منازل مسکونی را دارد. در این مطلب قصد داریم ردیاب پرندگان و مزایای استفاده از آن را به شما معرفی کنیم.

ردیاب کبوتر (ردیاب پرندگان) چیست؟

این محصول یک وسیله کاربردی برای ردیابی و تعیین زمان پرواز، سرعت و موقعیت مکانی پرنده است، که به راحتی می‌توان از آن برای اهداف مختلف استفاده کرد. شما با داشتن این وسیله می‌توانید یک نقشه مسیر دقیق از نقطه شروع پرواز تا نقطه توقف در مقصد داشته باشید.

این محصول که از امکانات جی پی اس گوگل استفاده می‌کند، به شما این امکان را می‌دهد که از طریق تصاویر ماهواره‌ای، لحظه به لحظه از موقعیت مکانی پرنده خود مطلع باشید. همچنین امکان تعیین مسیر مشخص برای پرنده و اعلام هشدار در صورت خروج آن از مسیر، توسط این دستگاه وجود دارد.

جی پی اس پرنده در مقابل عوامل محیطی مقاوم بوده و کمتر عاملی می‌تواند، در سرویس‌دهی آن اختلال ایجاد کند. این محصول بدون کوچکترین آسیبی به پرنده موردنظر وصل شده و با وزن سبک و نوع طراحی و ساخت خود، به هیچ عنوان موجب آزار دیدن پرنده نمی‌شود.

خرید ردیاب پرنده
gps کبوتر وزن پایینی دارد و هیچ آسیبی به پرنده وارد نمی‌کند

چرا باید برای پرندگان ردیاب تهیه کنیم؟

پرنده‌ها در طبیعت و ذات خود، موجوداتی آزاد و رها هستند، که به هر کجا که بخواهند پرواز می‌کنند. اما برای کسانی که کبوترها نقش دوست یا اعضای خانوده‌شان را بازی می‌کنند، و یا حرفه و شغلشان در زمینه خرید و فروش و نگهداری پرندگان است، این موضوع به معنای چالش‌های فراوان و خطر گم کردن و از دست دادن آنان است. به همین منظور ردیاب پرندگان می‌تواند در نگهداری و مراقبت از پرندگان نقشی اساسی ایفا کند. ردیاب پرندگان یک نمونه از ردیاب حیوانات محسوب می‌شود. برای آشنایی بیش‌تر با این محصول می‌توانید مقاله ردیاب حیوانات را مطالعه کنید.

نحوه کار ردیاب کبوتر و پرندگان

ردیاب کبوتر که به صورت پلاکی طراحی شده‌است، مکانیسم ساده و در عین حال کارآمدی دارد. این وسیله کاربردی، به راحتی روی بدن پرنده وصل شده و بدین ترتیب موقعیت لحظه به لحظه آن را گزارش می‌دهد. منبعی که این محصول اطلاعات لازم را از آن دریافت می‌کند، تصاویر ماهواره‌ای است که از طریق گوگل ارسال می‌شود. این اطلاعات از طریق سیم‌کارتی که درون دستگاه کار گذاشته می‌شود، به تلفن همراه صاحب پرنده ارسال می‌شود. همچنین می‌توان با مراجعه به گوگل جی پی اس، مسیر پرواز و سرعت پرنده را پیگیری کرد.

این محصول قابل شارژ شدن است و بسته به مدل‌های متفاوتی که دارد، از چند ماه تا یک سال شارژ نگه می‌دارد. همچنین ردیاب پرندگان را می‌توان تنظیم و سفارشی سازی کرد. به این ترتیب شما می‌توانید کنترل پرنده‌تان را آنطور که می‌خواهید در دست بگیرید.

مزایای ردیاب پرندگان (ردیاب حیوانات)

این محصول کاربرد گسترده‌ای دارد. در واقع امکان ردیابی و تعیین موقعیت انواع پرنده و حتی حیوانات خانگی کوچک و بزرگ از طریق این دستگاه امکان‌پذیر است. علاوه بر آن از GPS پرندگان برای اهداف زیر استفاده می‌شود:

جلوگیری از گم‌شدن پردنده‌ها

پرنده‌ها به خصوص اگر جوان بوده و یا به تازگی پرواز کردن را یاد گرفته باشند، ممکن است به راحتی مسیر پرواز و راه بازگشت به خانه را گم کنند. این پرنده می‌تواند یک کبوتر باشد و یا یک طوطی. ردیاب کبوتر می‌تواند از انواع پرندگان در مقابل خطر گم کردن مسیر حفاظت کند.

شما می‌توانید یک مسیر مشخص برای رفت و برگشت کبوترتان مشخص کرده و دستگاه را بر روی این مسیر تنظیم کنید. در اینصورت به محض اینکه پرنده از مسیر مشخص شده خارج شود، نوتیفیکیشن و گزارشی به تلفن همراه شما ارسال می‌شود. بدین ترتیب شما می‌توانید با استفاده از نقشه‌های گوگل مکان دقیق پرنده‌تان را پیدا کنید. این خصوصیت در ردیاب شخصی که معمولاً برای رهیابی کودکان و سالمندان استفاده می‌شود نیز وجود دارد.

جلوگیری از دزدیده شدن

این قابلیت برای کسانی که دارای پرندگان ارزشمند بوده و به نوعی به آنان وابسته‌اند، ارزش زیادی دارد. به این ترتیب با استفاده از این دستگاه شما می‌توانید از موقعیت لحظه به لحظه پرنده خود مطلع بوده و در صورتی که کسی قصد دزدیدن پرنده‌تان را داشته باشد به سرعت از این کار جلوگیری کنید.

ارزیابی عملکرد پرنده

یکی از کاربردهایی که به احتمال زیاد اولین موضوع مورد توجه دانشمندان در اختراع این محصول بوده‌است، ارزیابی مسیر و سرعت حرکت و نقاط توقف پرنده‌ها است. این اطلاعات می‌تواند در شناسایی این موجودات جالب و به کارگیری اطلاعات به دست آمده در زندگی انسان مفید باشد. به علاوه اگر شما قصد خرید یک کبوتر را داشته و یا به طور حرفه‌ای در زمینه خرید و فروش پرنده فعالیت می‌کنید، این محصول دقیقاً همان چیزی است که به آن نیاز پیدا می‌کنید.

خرید ردیاب پرندگان

خوشبختانه برند شناخته شده نیکان جی پی اس که در زمینه فروش پیشرفته‌ترین ردیاب‌‌ها فعالیت‌می‌کند، امکان فروش اینترنتی محصولاتش را برای شما فراهم کرده است. بدین ترتیب شما می‌توانید با یک تماس ساده و ثبت سفارش، محصول موردنظرتان را درب منزل دریافت کنید. شما به راحتی می‌توانید ردیاب پرندگان یا همان جی پی اس پرندگان را با قیمت مناسب از سایت نیکان GPS خریداری کنید. برای خرید ردیاب می‌توانید به سایت نیکان مراجعه کنید.