ردیاب جیبی وسیله ای بسیار کوچک و قابل حمل می باشد که قابلیت های بسیاری داشته و می توانید با وصل کردن آن به وسایل شخصی و البسه، خیالتان از گم نشدن اشیا و افراد لازم به مراقبت راحت باشد. در عصر امروز که مشغله ها زیاد شده و امنیت کافی برای وسایل شخصی و افراد خانواده که نیاز به مراقبت دارند وجود ندارد، ردیاب ها این کار را برای شما انجام می دهند.

ردیاب جیبی به عنوان کوچک ترین ردیاب، برای کنترل مکان فرزندان شما و افراد سالمندی که سابقه ی آلزایمر و بیماری هایی از این قبیل دارند بسیار مناسب می باشد. این نوع ردیاب ها تا به حال جان افراد بسیاری را از خطراتی که تهدیدشان می کرده نجات داده و یا منجر به پیدا شدن اشیا با ارزش شده اند. در این مطلب درباره ردیاب جیبی و انواع آن توضیح می‌دهیم.

جی پی اس و ردیاب جیبی

جی پی اس (GPS) مخفف شده ی Global Positioning System که به معنی سیستم موقعیت یاب جهانی می باشد. یعنی با این دستگاه می توانید موقعیت مکانی خود را اعلام و موقعیت مکان دیگران را با استفاده از برقراری ارتباط با ماهواره های موقعیت یاب پیدا کنید.

ردیاب جیبی کوچک در واقع نوعی جی پی اس کوچک محسوب می‌شود که به راحتی قابل حمل خواهد بود. این نوع ردیاب به خاطر اینکه حمل آسان و کوچک بودن آن به ردیاب جیبی معروف شده است. ردیاب NG160 به عنوان کوچک ترین ردیاب دنیا نوعی ردیاب جیبی محسوب می‌شود. برای استفاده از این محصول می‌توانید به صفحه خرید ردیاب NG160 مراجعه کنید.

ردیاب جیبی
ردیاب جیبی به آسانی قابل حمل است

ردیاب جیبی کودکان چگونه کار می کنند؟

جی پی اس ها با مجموعه ای از حداقل 24 ماهواره مکان یابی و راهنمایی مسیر را انجام می دهند. ماهواره های موجود در گذشته به دستور وزارت دفاع ایالات متحده ی آمریکا ساخته شده اند و جی پی اس ها فقط در اهداف نظامی به کار گرفته می شدند. اما با گذشت زمان برای مصارف عمومی نیز از آن ها استفاده شد.

ماهواره ها در مدار زمین قرار گرفته اند و در حال چرخش به دور زمین می باشند و به صورت رایگان در تمام نقاط زمین در دسترس همه ی افراد هستند. ایستگاه های موجود در زمین با این ماهواره ها در ارتباط اند و با استفاده از دستگاه های گیرنده ی جی پی اس موقعیت مکانی شما را روی زمین به دست می آورد. ردیاب ها، سیگنال های رادیویی را پیوسته به ماهواره ها ارسال می کنند و از ماهواره ها سیگنال هایی را دریافت می کنند که موقعیت شما را روی زمین مشخص می کند. اطلاعات  شما از طریق دستگاه جی پی اس و به کمک سه یا چهار ماهواره، پردازش می‌شود. به این ترتیب مکان هر شخص در هرجای زمین و در هر ساعت شبانه روز مشخص می‌شود.

 کاربرد ردیاب جیبی GPS

همان طور که از روی نام آن پیداست، عمده کاربرد آن مکان یابی می باشد. با کمک دستگاه های مکان یاب که روی گوشی نصب می شوند یا دستگاه های مخصوص مجزا، می توانید مکان دقیق فرد یا شی که جی پی اس را به همراه دارد را پیدا کنین.

امروزه کاربرد مسیر یاب جیبی فراتر می باشد؛ حفظ امنیت و بررسی مکان های رفت و آمد کودکان خردسال، سالمندان و حتی مسیر یابی و تحت نظر گرفتن اشخاص مهم و متهمان در حال گریز از کاربرد های مسیر یاب جیبی است. تاکنون جان افراد زیادی از خطر مرگ و در لحظات حساس با کمک این مسیر یاب جیبی نجات یافته است. همچنین در دستگیری آدم ربایان و جنایتکاران نیز بسیار مفید بوده است.

حفظ امنیت با استفاده از جی پی اس جیبی

والدین همواره نگران فرزندان خود در مسیر رفت آمدشان هستند؛ زیرا کودکان درک صحیحی از خطرات و رویداد های جامعه ندارند و در خارج از خانه چه تنها و حتی همراه با والدین خود نیز از خطرات مصون نیستند. مخصوصا در چند وقت اخیر که گزارشاتی مبنی بر دزدیده شدن کودکان، گم شدن نوجوانان و گزارشات تعرض افزایش یافته است، امنیت کودکان و افرادی که توانایی مراقبت از خود را ندارند در اولویت قرار گرفته است.

پدر و مخصوصا مادران شاغل که در طول روز از وضعیت فرزندان خود بی اطلاع هستند و همواره نگران سلامتی آن ها خواهند بود. ردیاب جیبی این امکان را به پدر و مادر های شاغل می دهد تا هم از مکان دقیق آن ها اطلاع داشته باشند و هم از طریق شنود با فرزند خود مکالمه ی دو طرفه داشته باشند. همچنین این ردیاب ها دارای یک شاسی می باشد که در هنگام خطر با فشردن آن، ردیاب جیبی والدین را از خطر مطلع می سازد.

کوچکترین ردیاب شخصی
حفظ امنیت کودکان با استفاده از ردیاب جیبی

مدل های ردیاب جیبی

ردیاب های جیبی در انواع مختلف و بنا به سن شخص در ابعاد و رنگ و طرح های مختلف به بازار عرضه شده اند. هر شخص با توجه به روحیات خود می تواند طرحی را که می خواهد خریداری کند. جنس ردیاب کوچک عموما ضد آب و ضد ضربه است. این ردیاب به شکل های مختلف مانند دستبند، ساعت، گردنبند، آویز سوییچی و این گونه لوازم ساخته می شود. امواج ردیاب جیبی کاملا بی ضرر بوده و برای هیچ قشر سنی مشکلی ایجاد نمی کند. همچنین ردیاب سالمندان و یا ردیاب همسر به نوعی ردیاب جیبی محسوب می شوند.

انواع ردیاب جیبی

ردیاب جیبی GPS همچنین انواع مختلفی دارد که میتوان به نمونه های زیر اشاره کرد:
-ردیاب های شارژی و باطری خور

-ردیاب خودرو

-ردیاب کوچک شخصی

-ردیاب های به اصطلاح جاسوسی در سایز های بسیار کوچک که در عینک، خودکار، داخل کفش و حتی داخل دندان جاسازی می شوند.

-ردیاب باطری خور با شارژ ماهانه،

-ردیاب جیبی کودکان

-ردیاب باطری خور با شارژ هفتگی

-ردیاب خورشیدی که بدون نیاز به باطری و شارژ کردن می باشند

-ردیاب آنلاین و آفلاین

-ردیاب مخصوص نوزادان

ردیاب جیبی
یک نمونه ردیاب جیبی که به راحتی در جیب افراد جا می شود.

هر نوع ردیاب جیبی و جی پی اس نام برده شده؛ از لحاظ کارکرد، ارسال و دریافت اطلاعات، آفلاین یا آنلاین بودن، تنظیمات و … روش و دسترسی مخصوص به خود را دارد. شما می توانید هنگام خرید  از فروشنده جنس مورد نیاز خود را درخواست کنید. در کل ردیاب جیبی بهترین روش برای ایجاد امنیت و آسودگی خیال در طی روز برای فرزندان شما می باشد. با خرید یک جی پی اس می توانید به راحتی دغدغه ها و شلوغی های روزانمه را پشت سر بگذارید، بدون اینکه نگران گم شدن دلبندانتان باشید. برای خرید ردیاب جیبی با قیمت مناسب به صفحه خرید ردیاب شخصی مراجعه کنید.