امروزه با رواج گوشی های هوشمند و پیشرفت تکنولوژی، شاهد حوادث تلخ و شیرین بسیاری در جامعه هستیم که برخی از افراد با استفاده نا به جا از این فناوری‌های نوین دست به تخریب خود و دیگران زده و آسیب‌های جدی را متحمل دیگران می‌سازند. اما اگر نیمه پر لیوان را هم بتوان دید، در واقع با همین تکنولوژی ها، می توان از وسایل به روز خود استفاده بهینه و مناسب تری کرد. کما اینکه در زمینه ردیابی یادآور گشتیم که امروزه بوسیله این دستگاه ها در وسایل نقلیه از جمله برای ردیابی موتور سیکلت و خودرو نصب می گردند، می توان از حوادث غیرمترقبه ناشی از ربودن یا جابه جایی جلوگیری به عمل آورد.

اما این سیستم های مدرن که به ردیابی اشیاء و اشخاص مختلف می پردازند، فقط منوط به ردیابی وسایل نقلیه نمی باشند، بلکه می توان به ردیاب همسر، ردیاب فرزندان و سایر نزدیکان خود نیز اشاره کرد. در ایران بیشتر خانم ها به  دنبال ردیاب شوهر هستند ! اما این پدیده و تکنولوژی کاربردهای زیادی دارد که افراد بسته به نیاز خود از آنها استفاده می کنند. در این مطلب ردیاب همسر و فرزندان و شرایط استفاده از آن را به شما معرفی می‌کنیم.

ردیاب همسر چیست؟

شاید جالب‌ترین نکته در این باره این باشد که بدانید چیزی به نام ردیاب همسر یا ردیاب فرزند وجود ندارد. این نوع سیستم که با نام ردیاب همسر در حال دست به دست شدن است، در حقیقت فقط یک GPS معمولی است. امروزه از جی پی اس برای ردیابی کودکان، ردیابی افراد دارای آلزایمر، ردیابی حیوانات و ردیابی سالمندان استفاده میشود. در این میان برخی افراد با استفاده از این جی پی اس ها موقعیت همسر خود را ردیابی می‌کنند.

تبلیغات کلاهبرداران برای ردیاب همسر

امروزه با رواج گوشی های هوشمند، هجمه فراگیری از تبلیغات در فضای مجازی به راه افتاده است که با استفاده از شماره تلفن همراه، اقدام به ردیاب همسر یا افراد دیگر می کنند. ولی در پس پرده ای تبلیغات واهی چیزی جزء کلاه برداری و بازار گرمی های افراد سودجو نیست. این دسته از کلاه برداران با رواج خیانت در جامعه امروزی مردان و زنان متاهل را فریفته و آن ها را به برنامه ردیاب همسر فرا می خوانند تا با تحریک احساسات آنان به اعمال سودجویانه ی خویش بپردازند. مراقب این تبلیغات سودجویانه باشید.

ممکن است این تبلیغات ضربه های جبران ناپذیری به روابط عاطفی و حتی زندگی مالی شما وارد کند. استفاده از تکنولوژی خوب است اما باید روش استفاده از آن را بشناسیم و و روش های که سودجویان برای کلاه برداری استفاده می کنند را بیشتر بشناسیم!

ردیاب همسر چیست؟
ردیاب همسر در واقع فقط یک Gps ساده است.

تکنولوژی های ردیاب شماره تلفن همراه

بطور کلی ما دو نوع تکنولوژی برای ردیابی شماره تلفن همراه در دنیا داریم که یکی بر پایه سیستم GPS بوده و دیگری وابسته به شبکه ارائه دهنده سیم کارت می باشد که به شرح حال دو مورد می پردازیم:

موقعیت یابی با سیستم GPS

در مورد سیستم (GPS) یا همان سامانه مکان یابی جهانی، پیشتر نکات و اطلاعاتی را یادآور گشتیم و همانطور که ذکر گردید این سیستم، یک نوع تکنولوژی می باشد که بر مدار ماهواره هایی در چرخش است و از طریق همین ماهواره ها، داده هایی را در اختیار کاربران قرار می دهد که بصورت ویژه بعنوان ردیاب خودرو استفاده می شود. اما مکان یابی از طریق سیستم GPS به هیچ عنوان ربطی به شبکه موبایل یا شماره تلفن همراه ندارد. در واقع در گوشی های هوشمند تا زمانی که خود فرد نسبت به روشن کردن مکان یاب خود اقدامی نورزد، طبق هیچ شرایطی موقعیت وی برملاء نمی گردد و اطلاعات شخصی او همواره محفوظ می ماند. پس ردیاب همسر فقط زمانی ممکن می گردد که مکان یاب موجود در گوشی همسر روشن باشد.

موقعیت یابی با شبکه سیم کارت

اما روش دوم موقعیت یابی، موقعیت یابی رادیو‌یی تلفن همراه می باشد. در این تکنولوژی، نوع متفاوتی از ردیابی را می توان مشاهده نمود که کاملا وابسته به سیم کارت و شبکه های ارائه دهنده است و به هیچ عنوان وابسته به تکنولوژی هایی همانند GPS نیست. در این موقعیت یابی سیگنال‌های ارسال شده از یک منبع و حداقل توسط دو دریافت کننده مورد سنجش قرار می گیرد و نتایج و داده هایی ارائه می گردد. جالب اینجاست که تمام این اطلاعات خام و پوچ، پیش از ردیابی توسط شبکه ها و ارائه دهندگان تلفن همراه صورت می گیرد و نتایج حاصل از آن تنها بنا بر درخواست مراجع قضایی یا نیروهای امنیتی تحویل داده می شود. پس نباید فریفته تبلیغات پر زرق و برق افراد سودجو را خورد و باید در این راه هشیار بود.

ذکر این نکته ضروری است که در پس پرده این تبلیغات پوچ، هیچ چیز نهانی وجود ندارد. نقطه اوج  این تبلیغات واهی، آسیب رسیدن به فرد می باشد. چرا که این افراد سودجو بجای برنامه ردیاب همسر ، ممکن است برنامه هک کننده ای را به طرف مقابل بدهند که باعث سرقت اطلاعات شخصی وی گردد. پس به هیچ عنوان نباید فریب این تبلیغات را خورد.

روش بهینه کنترل و نظارت بر همسر و فرزند

یکی از استفاده های بهینه از این برنامه های موجود در بازار، کنترل و نظارت بر همسر و خانواده و دوستان و نزدیکان خود می باشد که همان فرآیند ردیاب همسر را در پیش می گیرد. ولی بیشتر جنبه های مثبت آن را در نظر می گیرند از جمله جنبه های مثبت و تأثیر گذار این برنامه مناسب حال افرادی است که مبتلا به بیماری آلزایمر هستند و با کنترل نامحسوس موقعیت مکانی این قشر از جامعه می توان نسبت به موقعیت مکانی آن ها اطمینان حاصل نمود.

لذا همین امر در مورد ردیاب همسر یا به بیانی دیگر کنترل و نظارت بر رفتار وی در شبکه های مختلف وجود دارد. در مورد کودکان نیز این کنترل و نظارت برای والدین آنها وجود دارد که از راه دور فرزندان خود را مخفیانه مراقبت نمایند تا از آسیب های اجتماعی به دور باشند. ردیاب ها انواع مختلف و کاربرد های مختلفی دارند. و نحوه استفاده ما از هر کدام از این وسایل به سلیقه و عقاید ما بستگی دارد. در ادامه ویدئوی از یک جاسازی ردیاب را برای شما قرار داده ایم. البته ما به هیچ عنوان این روش ها را توصیه نمی کنیم و پیشنهاد بر اصل اعتماد را داریم.